آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهایرانپاکستانخبر های مهممنطقه

ازبیکستان: خط‌ آهن افغان-ترانس تا سال ۲۰۲۷ تکمیل می‌شود

خبرگزاری دید: «جسوربیگ چورییف» معاون وزارت ترانسپوت ازبیکستان طی سخنانی در سومین نشست بین المللی تاشکند گفت: پروژه خط آهن افغانستان و پاکستان در سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

عبداللطیف نظری، معاون فنی وزارت اقتصاد دولت سرپرست افغانستان نیز گفت: با تکمیل شدن پروژه خط‌آهن افغان-ترانس، افغانستان عملاً نقطه وصل تجاری میان کشورهای آسیای میانه و جنوبی می‌شود.

همچنین؛ بخت‌الرحمن شرافت، رئیس اداره خط آهن حکومت سرپرست در شبکه ایکس خبر داد که با تجهیزاتی که به محل پروژه جدید راه آهن رسیده‌ است به زودی عملیات راه‌اندازی خط آهن جدید به سمت فرودگاه هرات آغاز می‌شود.

افغانستان پروژه‌ افغان-ترانس که از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های افغانستان است که کشور را به کریدورهای منطقه متصل می کند.

یکی از پروژه‌ها خط‌آهن خواف-هرات است. این خط راه‌آهن قرار است خواف در ایران را به شهر هرات در غرب افغانستان متصل کند. این راه‌آهن در چهار بخش ساخته می‌شود که دو بخش آن در خاک ایران و دو بخش در خاک افغانستان قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران ساخت سه قطعه اول این پروژه را از محل کمک‌های خود به افغانستان تقبل نموده‌است. از این مسیر ریلی به عنوان احیاگر جاده ابریشم ریلی یاد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا