آخرین اخبارافغانستانسیاستورزش

استقبال گسترده سیاست‌مداران از صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی

خبرگزاری دید: صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به جهان جهانی برای نخستیم بار، با استقبال گرم مردم، رهبران سیاسی و کشورهای همسایه مواجه شد.

تیم ملی فوتسال افغانستان، امروز یک‌شنبه، ۹ ثور در مرحله‌ «پلی‌آف» برای صعود به جام جهانی، تیم قرقیزستان را ۵ – ۳ شکست داد و به جام جهانی صعود کرد. این پیروزی افغانستان مورد استقبال گسترده‌ قرار گرفت.

عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی این رویداد را مهم و تاریخی خوانده و گفته: «این پیروزی بی‌پیشینه را به بازیکنان قهرمان تیم ملی فوتسال، جامعه‌ ورزشی و مردم افغانستان صمیمانه شادباش گفته، موفقیت‌های بیشتر ورزشکاران عزیز را آرزو می‌کنم».

اشرف غنی احمدزی رییس جمهور فراری کشور این پیروزی را تبریک گفته و افزوده: «راه‌یابی تیم فوتسال کشور عزیز خود برای نخستین بار به مسابقات جام جهانی را به ملی‌پوشان افغان، جوانان عزیز و همه ملت تبریک می‌گویم».

داکتر عبدالله عبدالله رییس پیشین شورای مصالحه هم گفته: «موفقیت‌های اخیر تیم ملی فوتسال افغانستان به ویژه پیروزی امروز مقابل قرقیزستان و کسب جواز حضور در مسابقات جام جهانی ازبیکستان را مبارک‌باد می‌گویم».

سرکنسولگری ایران در ‎مزار شریف نیز راه‌یابی تیم ملی ‎فوتسال افغانستان به جام جهانی ۲۰۲۴ را تبریک گفت.

از سوی دیگر، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست نیز در واکنش به پیروزی تیم فوتسال افغانستان گفته: «موفقیت بزرگ تیم ملی فوتسال و راه‌یابی به جام جهانی ۲۰۲۴ را به همه هموطنان تبریک می‌گویم».

انس حقانی عضو ارشد طا-لبان هم به صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ۲۰۲۴ واکنش نشان داد و آن‌ را «دستاورد بزرگ» دانست.

این در حالی است که تیم ملی فوتسال افغانستان در دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۵ – ۳ قرقیزستان را شکست داد و راهی جام جهانی شد.

محمد یوسف کارگر رییس فدراسیون فوتبال افغانستان نیز صعود فوتسال به جام جهانی را «تاریخ‌ساز» دانسته است.

‏ در همین حال، مجید مرتضایی سرمربی تیم فوتسال افغانستان پس از صعود به جام جهانی گفت: «این صعود تاریخی اتفاق بسیار خوبی بود و به خاطر خوشحالی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم. عنوان پنجمی آسیا و صعود به جام جهانی فوتسال یکی از بهترین نتایج افغانستان در ورزش‌های تیمی بود».

او همچنین گفت: «قراردادی که من با فدراسیون فوتبال افغانستان دارم تا پایان جام جهانی است و تا آن موقع در خدمت این تیم هستم».

مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان افزود: «وقتی بعد از بازی به هوتل برگشتیم بچه‌های تیم ملی ایران هم از ما حمایت کردند صعود ما را تبریک گفتند. من هم مطمئنم تیم ملی ایران در دیدار نهایی می‌تواند تایلند را شکست دهد و به عنوان قهرمانی برسد».

افغا‌نستان امسال برای نخستین‌بار در جام ملت‌های آسیا صعود کرده بود و در مرحله‌ گروهی این رقابت‌ها، ۳ – ۱ به ایران باخت، ۳ – ۳ با کویت مساوی کرد و ۳ – ۲ در مقابل بحرین پیروز شد.

در همین حال، ملی‌پوشان کشور با این نتیجه به هشت تیم آسیا نیز راه یافتند، اما در این مرحله ۲ – ۱ از تاجیکستان شکست خوردند و از جام ملت‌های آسیا حذف شد و از صعود مستقیم به جام جهانی بازماندند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا