آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانبرگزیدهجنگجهانرسانه‌هامنطقه

اعتراف بی‌بی‌سی؛ کاربران صفحات اجتماعی افغانستان در کنار ایران ایستادند

خبرگزاری دید: شبکه بی بی سی با تحلیلی درباره کاربران صفحات اجتماعی افغانستان گفته است: “در شبکه‌های اجتماعی کاربران پلتفرم های اجتماعی افغانستان واکنش گسترده‌ای به حملات ایران و رژیم اسرائيل نشان داده‌ و عمدتا در کنار ایران ایستاده‌اند”.

رسانه بی بی سی روز گذشته ( ۳۱ حمل) پس از ادعای حمله اسرائیل به ولایت اصفهان – ایران در صفجه فیس بوک خود نوشت، عبدالله عبدالله، از چهر‌ه‌های سیاسی دولت پیشین در ایکس «حمله رژیم اسرائيل» را به خاک ایران «محکوم» کرده و افزوده است: «اسرائیل به خاطر انحراف افکار عمومی جهان از جنایت‌هایی که در غزه انجام می‌دهد و ساکت‌ساختن مخالفت‌های درونی به این اقدام غیرمسوؤلانه دست زده است.»

همچنین این رسانه افزود: محمد محقق، از چهره‌های سیاسی و رهبر حزب وحدت در ایکس درباره حمله امروز در اصفهان – ایران نوشت: «با توجه به رجز خوانی‌هایشان خیلی ناچیز بود و‌ از اهمیت رسانه و سیاسی بهره‌مند نشد ولی هرچه باشد تجاوز بدون دلیل به یک کشور بزرگ منطقه است، که ما آن را بشدت محکوم» می‌کنیم.

بی‌بی‌سی نگاشت: اما حملات پهپادی و موشکی بی‌سابقه هفته گذشته ایران به رژیم اسرائيل در افغانستان شاید تنها موضوعی بود که حکومت طا-لبان و چهره‌های سیاسی دولت پیشین یک‌صدا آن را «دفاع مشروع» خوانده و محکوم کردند.

بی‌بی‌سی می گوید: عمده کاربران افغانستان در شبکه‌های اجتماعی و از جمله در بخش نظرات مطالب بی‌بی‌سی در اینستاگرام و فیسبوک از آغاز بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و ایران در پی حمله هوایی به کنسولگری ایران در دمشق از همسایه‌شان حمایت کرده‌اند. اکثریت نظرات آنها با رنگ‌وبوی مذهبی و به‌ نظر می‌رسد نشات‌گرفته از حمایت آنها از مردم غزه در جریان حملات اسرائیل باشد.

به دنبال اقدام و پاسخ جسورانه ی ایران به جنایات اسرائیل در غزه و همچنین تجاوز آشکار دولت نتانیاهو به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه کاربران صفحات اجتماعی افغانستان حمایت همه جانبه ی خود را از پاسخ قاطع ایران به رژیم اسرائیل نشان دادند در عین حال چهره های سیاسی کشور و حتی حکومت طا-لبان در ضمن حمایت، پاسخ نظامی ارتش ایران را به اسرائیل حق مشروع دانسته و بر سرکوب رژیم اسرائیل تاکید ورزیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا