آخرین اخباراسلایدشواقتصاد و توسعهپاکستانجهانخبر های مهمسیاستمنطقه

بن‌سلمان؛ طی روزهای آتی به پاکستان می‌رود

خبرگزاری دید: منابع رسانه ای از سفر بن سلمان ولیعهد عربستان طی روزهای آینده به پاکستان خبر داده اند. این سفر آغاز دور جدیدی از روابط دو کشور با هدف تقویت روابط، سرمایه گذاری و عملیاتی کردن توافقنامه های اقتصادی-تجاری دو کشور خواهد بود.

در ماه های اخیر جریان بازدیدهای مقام های دو کشور افزایش یافته است. چندی پیش، شهباز شریف، به عربستان سفر کرد. در نتیجه این سفر، عربستان متعهد به ۵ میلیارد دالر سرمایه گذاری در فاز اول شد. عربستان قصد دارد در پنج سال آینده ۲۵ میلیارد دالر در پاکستان سرمایه گذاری کند.

پیش از آن نیز هیأت بلند پایه اقتصادی و سرمایه‌گذاری عربستان سعودی مشتمل بر ۳۰ مدیرعامل شرکت‌های بزرگ این کشور در بخش های امور مالی، زراعتی، مخابرات، ساخت و ساز، خدمات لجستیکی به اسلام آباد سفر کرده بودند.

هرچند هنوز تاریخ دقیق این سفر مشخص نیست اما به گزارش رسانه ها احتمالاً این دیدار بین ۱۰ تا ۱۵ ماه جاری میلادی صورت بگیرد. پیش از این نیز، وزیر خارجه عربستان نیز به اسلام آباد سفر کرده بود.

پاکستان از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۴۷ از روابط گرمی با عربستان سعودی برخوردار است. پیمان دوستی در اوایل سال ۱۹۵۱ که توسط دو کشور امضا شد، مبنای همکاری های دو طرف است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا