آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرمنطقه

محصلان معترض پس از تصرف تالار دانشگاه کلمبیا، نام کودک فلسطینی را بر آن گذاشتند

خبرگزاری دید: محصلان معترض دانشگاه کلمبیا با شکستن شیشه‌ها، یک تالار این دانشگاه را «تصرف» کردند و در یک حرکت نمادین، نام یک کودک فلسطینی کشته‌شده در غزه را بر آن گذاشتند؛ اقدامی که سبب شد شب گذشته ( ۱۲ ثور) پولیس برای متفرق کردن دانشجویان وارد صحن دانشگاه شود.

نیروهای واحد ضدشورش پولیس نیویارک با ورود به صحن دانشگاه اعلام کردند: «اینجا را پاکسازی می‌کنیم.»

به نقل از رسانه‌ها؛ مقام‌های دانشگاه هم تهدید کرده‌اند که محصلانی را که تالار «همیلتون» را تصرف کردند، اخراج خواهند کرد. محصلان وارد این سالن شدند، بنری بر فراز در آن نصب کردند با این عنوان: «تالار هند»

«هند» نام کودک فلسطینی شش ساله بود که در حملات ارتش رژیم اسرائيل در غزه کشته شد.

محصلان معترض همچنین درهای ورودی به ساختمان دانشگاه را بستند.

مقام‌های پولیس ساعتی قبل از هجوم به دانشگاه، تصرف تالار دانشگاه کلمبیا به دست دانشجویان را کار «آشوب‌گران خارجی» خواندند. آنها همچنین این اقدام را «تحریک به بی‌قانونی» توصیف کردند.

تقریبا دو هفته است که خیمه‌های دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا برپا است و این دانشگاه به کانون اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین بدل شده است. اعتراضاتی که به تعدادی از دانشگاه‌های سراسر امریکا گسترش یافت.

روز گذشته مقام‌های دانشگاه کلمبیا به دانشجویان هشدار دادند که خیمه‌ها را ترک کنند، در غیر این صورت از تحصیل تعلیق خواهند شد. دانشجویان ضرب‌الاجل دانشگا را نادیده گرفتند و دانشگاه اعلام کرد که تعلیق دانشجویان را آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا