آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهممنطقه

نفت روسیه با عبور از افغانستان به جنوب آسیا منتقل می‌شود

خبرگزاری دید: افغانستان با استفاده از تجارت نفت روسیه، در تلاش طراحی مرکز تجارت انرژی در منطقه‌ است. وزیر صنعت و تجارت طا-لبان گفته است که با ترکمنستان و قزاقستان پس از شش ماه گفت‌وگو درباره صادرات منطقه به ویژه نفت روسیه به جنوب آسیا به توافق رسیده است.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنایع و تجارت طا-لبان گفته است که برای انجام این کار، قرار است که یک مرکز لجستیکی در غرب افغانستان ایجاد شود و تا دو ماه دیگر در همکاری با ترکمنستان و قزاقستان توافق‌نامه آن آماده و امضا خواهد شد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنایع و تجارت طا-لبان گفت: بر اساس گفت‌وگوهای ما، قرار است یک مرکز لجستیکی در ولایت هرات ایجاد شود که می‌تواند شمال را به جنوب آسیا متصل کند.

نورالدین عزیزی گفته است: سه کشور تمام تلاش خود را برای اثبات ادعای افغانستان به عنوان نقطه اتصال به کار گرفته اند.

وزارت بازرگانی قزاقستان هم در بیانیه‌ای گفته است که می‌خواهد جاده‌ها و راه‌آهن را از طریق افغانستان برای اتصال به جنوب آسیا و خلیج فارس توسعه دهد.

این در حالی است که حکومت سرپرست تا کنون از سوی کشورها به رسمیت شناخته نشده‌ و اقتصاد کشور با توجه به خشکسالی‌های مداوم و کاهش کمک‌ها با مشکل روبه‌رو است.

با این حال در هفته‌های اخیر کابل به مرکز رفت ‌و آمدهای دیپلماتیک و هیات های اقتصادی کشورهای همسایه تبدیل شده و به نظر می‌رسد هر کشوری سعی دارد به شکلی پای خود را از طریق افغانستان به کریدورهای منطقه‌ای باز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا