آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجهانخبر های مهممنطقه

هواپیمای بی‌سرنشین ۶ عضو تی‌تی‌پی در مرز افغانستان و پاکستان را کشت

خبرگزاری دید: گزارش هایی تایید نشده حاکی از این است که یک هواپیمای بدون سرنشین، گروهی از (تروریست های) تحریک طا-لبان پاکستان را درحالی که از ناحیه برمل ولایت پکتیکا افغانستان مشغول نفوذ و پیشروی بودند، هدف قرار داده است.

شبکه امور افغانستان و پاکستان در حساب رسمی خود در ایکس نوشته است که در اثر این حملات که تایید نشده نزدیک به ۶ تروریست در نتیجه این حملات کشته شده اند.هرچند مقامات پاکستان و افغانستان این امر را تایید نکرده اند.

این حمله درحالی صورت می گیرد که چندی قبل نیز یک شهروند کشور به نام محمدسلیم شهیدیار از ولایت میدان وردک در حمله هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده بود. گفته می شد او با تحریک طا-لبان پاکستانی و انجام فعالیت های مرتبط با آن نقش داشته است.

این حمله در حالی صورت می گیرد که در ماه حوت سال گذشته پاکستان حملات هوایی بی سابقه ای را در خاک افغانستان در دو ولایت خوست و پکتیکا انجام داد که به گفته این کشور مخفیگاه گروه تروریستی ضد پاکستانی بوده است. در نتیجه حمله ادعا شد که تعدادی کشته که شامل زنان و کودکان نیز می شد. این حمله تنش ها ور وابط سیاسی دو کشور را تیره کرد.

پیش از این نیز، این دو کشور تنش های مرزی را تجربه کرده است. به طوری که در ماه دسامبر – قوس سال گذشته با تشدید حمله های تحریک طا-لبان پاکستانی بر مناطقی از ایالت خیبرپختونخواه تنش میان طا-لبان و پاکستان شدت یافته بود و پاکستان سفیر طا-لبان را احضار کرد بود.

این درحالی است که مقامات حکومت سرپرست بارها نقش شهروندان کشور را در حملات تروریستی در خاک پاکستان تکذیب کرده است.

همچنین، آسمان کشور در طی ماه های اخیر شاهد گشت زنی هواپیماهای بی سرنشین در ولایت های مختلف بوده است. حکومت سرپرست این هواپیماها را متعلق به آمریکا و این کشور را به نقض حریم هوایی افغانستان متهم کرد.

باتوجه به تهدیدات امینتی اخیر و فعال شدن تحریکات گروه های تروریستی در منطقه، فضای امنیتی را ملتهب ساخته است که مرتفع ساختن این بحران ها نیازمند هماهنگی ها و ایجاد مکانیزم هایی برای ایجاد اعتماد در جهت تسهیل همکاری های بین کشورها است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا