آخرین اخبارجهانسیاست

وزیر خارجه ایران مداخلات امریکا را در افغانستان «مشکل‌آفرین» خواند

خبرگزاری دید: وزیر خارجه ایران در دیدار با رییس یوناما، گفته که تداوم مداخلات امریکا در مسایل داخلی افغانستان، وضعیت این کشور را پیچیده‌تر خواهد کرد.

حسین امیر عبداللهیان اظهارات را در دیدار با رزا اوتنبایوا نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و رییس یوناما مطرح کرده است.

عبداللهیان در این دیدار گفته است که کشورش با اهتمام ویژه نسبت به ثبات، امنیت و توسعه پایدار در افغانستان، تحولات این کشور را از نزدیک و با دقت دنبال می‌کند.

عبداللهیان اقدامات یوناما طی دو دهه گذشته در افغانستان را مثبت ارزیابی کرده و گفته است که ایران از ایفای نقش این سازمان در راستای کمک به مردم افغانستان حمایت می‌کند.

او اما نقش امریکا در افغانستان را مخرب خوانده و افزوده است: «تداوم مداخلات هدفمند امریکا در مسایل داخلی افغانستان، وضعیت این کشور را پیچیده‌تر خواهد کرد».

او علاوه کرده است که «مشکلات افغانستان پیچیده است، پس باید بر راه حل‌های متنوع و چند لایه تمرکز کرد».

وزیر امور خارجه ایران آمادگی کشورش را برای آنچه که تداوم حمایت از ابتکار عمل همسایگان افغانستان برای کمک به حل مشکلات در این کشور خوانده، ابراز کرده است.

وزارت خارجه‌ ایران در اعلامیه‌ای به نقل از اوتنبایوا نوشته که رییس یوناما از میزبانی ایران از مهاجران افغانستان قدردانی و از بی‌تفاوتی جامعه بین‌المللی در خصوص بحران انسانی در افغانستان انتقاد کرده است.

نماینده سازمان ملل متحد با تأیید پیچیدگی شرایط و روند تحولات افعانستان، بر ضرورت هماهنگ‌‌سازی مواضع متنوع و مختلف کنش‌گران منطقه‌ای برای کمک به توسعه و ثبات در این کشور تاکید کرده است.

وزارت خارجه‌ی ایران می‌گوید که رییس یوناما ابتکارات منطقه‌ای ایران را مهم ارزیابی کرده و از استمرار تلاش‌های دیپلماتیک این کشور در چارچوب نشست همسایگان استقبال کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا