آخرین اخبارجهانسیاست

آستین: روند تخلیه همکاران افغان را ادامه می‌دهیم

وزیر دفاع امریکا گفته است که تلاش برای خروج افرادی که در افغانستان به نیروهای امریکایی کمک کرده‌اند، ادامه دارد.


به نقل از صدای امریکا، لوید آستن روز گذشته در نشست خبری در مقر سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ( ناتو ) در بروکسل گفت که تلاش برای خروج همکاران افغان ادامه دارد.
آستین: ما مسئولیت اخلاقی داریم به افرادی که در افغانستان با ما کار کرده‌اند، اگر بخواهند آن کشور را ترک کنند، کمک کنیم و با تمام توان به این کار ادامه می‌دهیم.
وزارت خارجهٔ امریکا نیز اخیراً گفته است که ایالات متحده هیچ برنامه‌ای برای از سرگیری پروازهای نظامی برای تخلیه از افغانستان ندارد، اما افزود که تلاش می‌کند تا روند تخلیه توسط پروازهای چارترشده را سریعتر و بیشتر کنند.
پیش از این وال استریت جورنال به نقل از یک مقام وزارت خارجهٔ امریکا بدون ذکر نامش، گزارش داده بود که واشنگتن پروازهای تخلیه را پیش از پایان سال جاری میلادی از سر می‌گیرد.
پرایس افزود که پروازهای چارترشده به گونهٔ معمول جریان داشته است، اما هدف این است که آن‌ها را بیشتر بسازیم تا خروج شهروندان امریکا، دارندگان اقامت دایمی و سایرین تسهیل شود.
مقام‌های امریکایی گفته‌اند که بیش از ۱۲۴ هزار نفر را از آخر ماه جولای تا ۳۰ اگست از افغانستان خارج کرده‌اند.
با آنهم سرنوشت هزاران متقاضی ویزهٔ SIV که حکومت و نظامیان امریکایی را در جریان دو دههٔ گذشته کمک کرده اند و هنوز هم در افغانستان به سر می‌برند، مبهم باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا