آخرین اخباراجتماعافغانستان

آسیب دیدگان خشک سالی در هرات به بیش از ۲۵ هزار خانواده رسیده است

مسئولان ریاست مبارزه با حوادث هرات از متضرر شدن بیش از ۲۵ هزار خانواده در پی خشکسالی‌های اخیر در این ولایت خبر دادند.


مسئولان ریاست مبارزه با حوادث هرات از متضرر شدن بیش از ۲۵ هزار خانواده در پی خشکسالی‌های اخیر در این ولایت خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دید، حمید مبارز رییس اداره مبارزه با حوادث هرات در یک نشست خبری به رسانه‌ها گفت: بیش از ۲۵ هزار خانواده در پی خشکسالی‌های سال‌های اخیر متضرر شدند و از این میان یازده هزارو نهصد و پنجاه و چهار خانواده از سوی تیم‌های سیار این اداره سروی و مستحق کمک‌های انسان دوستانه شناخته شدند.
آقای مبارز افزود، حدود سه میلیون راس مواشی در ولسوالی‌های گلران، رباط سنگی و کشک کهنه هرات به خاطر نبود علوفه تلف شد.
رییس مبارزه با حوادث ولایت هرات، فعالیت و همکاری ادارات و مؤسسات همکار را در راستای توزیع کمک‌های بشر دوستانه ستودنی دانست و ابراز کرد که برای شماری از بیجاشدگان متأثر از خشکسالی چهار هزارو هشتصد خیمه، ده هزارو سه صد گیت غیر غذایی و یازده تانکر آب آشامیدنی از سوی تیم‌های سروی کننده توزیع گردیده است.
موصوف در ادامه همچنان گفت که در سال روان کشت و کار دهقانان به علت نبود آب کافی و تقسیم عادلانه آب به ولسوالی‌ها و مناطق دور دست ضربه بزرگی را بر قشر دهقان وارد نموده است.
در همین حال، جیلانی فرهاد سخنگوی اداره محلی هرات، با تأیید مشکلات شهروندان از ناحیه خشکسالی افزود، پایین بودن میزان بارندگی، کاهش سطح آب و گرمی بیش از حد در فصل تابستان سبب ایجاد خشکالی شده است.
او همچنان افزایش حضور آواره گان داخلی را در این ولایت عامل بروز مشکلات عنوان کرد و گفت: موجودیت هزاران تن از آوارگان داخلی مشکلات زیادی را به شهروندان هرات به بار آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا