آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

آغاز پروژه « صحتمندی» در غور

ورکشاب معرفی پروژه صحتمندی با حضور والی غور در سالون کنفرانس‌های مقام ولایت دایر شد.

ورکشاب معرفی پروژه صحتمندی با حضور والی غور در سالون کنفرانس‌های مقام ولایت دایر شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این جلسه داکتر زرجان مسئول پروگرام صحت مؤسسه CHA پیرامون تطبیق پروژه صحتمندی گفت: پروژه صحتمندی از اول جنوری ۲۰۱۹ شروع، الی آخر جون ۲۰۲۱ ادامه دارد و به استثنای شفاخانه ولایتی غور، در تمام واحدهای اداری فیروزکوه تطبیق می‌گردد.
داکتر زرجان افزود که برای بهبود عرضه خدمات صحی در ولسوالی‌ها و روستاها در مجموع ۹۱ مرکز صحی فعالیت دارد تا مریضداران به نزدیکترین مرکز صحی مراجعه نموده مریضان شان تحت مداوا قرار گیرند.
مسئول پروژه، از اداره محلی و نهادهای همکار خواست تا در قسمت تطبیق این پروژه همکاری همه جانبه نموده تا بتوانند بگونه درست و منظم عرضه خدمات نمایند.
محمد وزیر نورانی مسئول متجمع جامعه مدنی غور، ضمن اظهار نگرانی از وضعیت صحی در سال‌های قبل گفت: به خاطر بهبود عرضه خدمات در استخدام کارمندان سعی و تلاش جدی صورت گیرد و کسانی استخدام گردند که این مسئولیت را با کیفیت عالی انجام دهند.
آقای نورانی افزود، بارها مشکلات سال‌های گذشته را به مراجع مربوطه رساندیم اما قناعت مردم حاصل نشد امیدوار هستیم مشکلات و چالش‌هایی که وجود دارد به آن رسیدگی شود تا عرضه خدمات صحی بهبود یابد.
از سویی هم، غلام ناصر خاضع والی غور ضمن خوش آمد گویی به اشتراک کنندگان، گفت: آنچه که حایز اهمیت است ارائه خدمات صحی به نحو درست می‌باشد تا مشکلات مردم ما از ناحیه صحی مرفوع گردد.
آقای خاضع افزود، در قسمت استخدام کارمندان صحی نگرانی‌هایی وجود دارد امیدواریم در این زمینه توجه بیشتر صورت گیرد تا باشد کار به اهل کار سپرده شود و همچنان عرضه خدمات صحی بهبود پیدا کند.
در اخیر، والی غور اطمینان داد که اداره محلی آنچه در توان داشته باشد در این زمینه همکاری می‌نماید.
گفتنی است که این پروژه جهت بهبود عرضه خدمات صحی در نقاط مختلف غور کار خواهد کرد و برای انجام فعالیت‌هایش به تعداد ۵۷۰ کارمند در عرضه خدمات صحی ایفای وظیفه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا