آخرین اخبارایرانجهان

آمار کرونا در ایران؛ بیش از ۳۵هزار مبتلا، ۲۵۰۰ مرگ و ۱۱۵۰ بهبود یافته

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، آخرین آمار واقعات مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۳۵هزار و ۴۰۸ نفر رسیده و ۲۵۱۷ نفر نیز جان باخته است.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، آخرین آمار واقعات مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۳۵هزار و ۴۰۸ نفر رسیده و ۲۵۱۷ نفر نیز جان باخته است.
به نقل از بی بی سی، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد و براساس آن در ٢٤ ساعت گذشته ۳ هزار و ۷۶ مبتلای جدید شناسایی شده و ۱۳۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
تعداد کل بهبود یافتگان نیز ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر اعلام شده است.
به گفته آقای جهانپور یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان و جان باختگان «رعایت نکردن بخشی از جامعه به توصیه‌های وزارت بهداشت» و «اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و تقویت بیماریابی، افزایش آزمایشگاه ها» بوده است.
دیروز تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر و تعداد جان باختگان ۲ هزار و ۳۷۸ نفر اعلام شده بود.
حسن روحانی رییس جمهور ایران در جلسه ستاد مدیریت کرونا گفت که «امروز هر کسی به بیماری کرونا مبتلا می‌شود ۹۰ درصد مخارج را دولت و بیمه پرداخت می کنند».
آقای روحانی همچنین مدعی شد که ایران «جزو کشورهایی نیست که بیمارن ما بین راهرو بیمارستان‌ها رها شده باشند یا نعش جانباختگان در سردخانه‌های سیار باشد».
وی گفت: «پایه های بهداشتی ما آنچنان محکم است که درصورت اوج گرفتن بحران هم آمادگی خدمت رسانی داریم».
آقای روحانی افزود: «دولت در صدد تهیه و تصویب طرحی است که در آن با کسانی که مبتلا به کرونا هستند ولی قرنطینه را رعایت نکنند برخورد» کند.
آمار جهانی کرونا
تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر در جهان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده اند که در اثر آن بیش از ۲۷ هزار و ۳۷۰ نفر جان خود را از دست داده اند.
تعداد کل بهبودیافتگان پس از ابتلا به کرونا در جهان تا به امروز بیش از ۱۳۳ هزار نفر گزارش شده است.
کشوری که بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۰۴ هزار نفر و پس از آن ایتالیا با بیش از ۸۶ هزار نفر است و پس از آن چین، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایران و بریتانیا قرار دارند.
در آمار جان باختگان ابتلا به ویروس کرونا، ایتالیا با بیش از ۹ هزار نفر و اسپانیا با بیش از ۵ هزار نفر بیشترین و پس از آنها چین، ایران، فرانسه، امریکا و بریتانیا بیشترین مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ را داشته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا