آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

امنیت ملی:

آی‌اس‌آی فرماندهان طالبان را به پشاور فراخوانده است

ریاست عمومی امینت ملی می‌گوید که استخبارات پاکستان والیان نام‌نهاد و فرماندهان گروه طالبان را برای راه‌اندازی جنگ بهاری در افغانستان به پشاور فراخوانده است.


به گزارش خبرگزاری دید، نظر علی واحدی معاون ریاست عمومی امنیت ملی در نشست پاسخ‌گویی نهادهای امنیتی به مجلس سنا هشدار می‌دهد که اگر روند صلح نتیجه ندهد، نیروهای دولتی در برابر طالبان در میدان جنگ زورآزمایی خواهند کرد.
مجلس سنا به روز سه‌شنبه(۱۰ حمل) مسئولان نهادهای امنیتی را در پیوند به بدتر شدن اوضاع امنیتی در کشور به این مجلس فراخواند.
معاون ولایتی ریاست عمومی امنیت ملی گفت که استخبارات پاکستان فرماندهان نظامی گروه طالبان را به منظور راه‌اندازی جنگ بهاری در کشور به شهر پشاور فراخوانده است.
آی‌اس‌آی همواره از سوی مقام‌های حکومتی و برخی از سیاسیون افغانستان متهم به پشتیبانی از گروه‌های هراس‌افکن به ویژه گروه طالبان شده است. اما دولت پاکستان پیوسته این ادعاها را رد کرده است.
در همین حال، وزارت‌های دفاع ملی و داخله با اشاره به تهدیدهای امنیتی می‌گویند که اطلاعات امنیتی نشان می‌دهد که هراس‌افکنان در تلاش سقوط مراکز ولایت‌ها اند.
افزایش روز افزون تلفات نیروهای دولتی در میدان‌های جنگ، ترورهای هدفمندانه در شهرهای بزرگ و جرم‌های جنایی از نگرانی‌های سناتوران به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا