آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

ابراز تردید روسیه دربارۀ خروج نیرو‌های امریکایی از افغانستان

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان می‌گوید، اظهارات پرطمطراق دونالد ترامپ درباره خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، بیشتر سر و صدای میان‌تهی است و تأثیری بر روند اوضاع در این کشور ندارد.
ضمیر کابلوف نماینده رییس ‌جمهور روسیه برای افغانستان در بیانیه‌ای در رابطه به اظهارات دونالد ترامپ در خصوص کاهش نیروهای نظامی این کشور در افغانستان گفت: در واقع پیرامون این اظهارات سر و صدای پرطمطراق به رانداخته شده، در حالی‌که در اصل چنین اعلامیه ها بر وضعیت میدانی درافغانستان هیچ تاثیری ندارد.


کابلوف افزوده است: همه این اظهارات حاکی از یک تمایل است. ترامپ فقط قصد کاهش نیروها را دارد، نه خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان را. طوری که قبلاً گفته شد، حدود ۲۵۰۰ نظامی در این کشور باقی می‌مانند، مقامات در كابل هنوزهم امیدوارند كه با روی کار آمدن جوبایدن تمام این اعلامیه‌ها لغو خواهد شد.
وی اضافه کرد: این یک ترفند خوب است و سر و صدای بیشتری ایجاد می‌کند.
کابلوف گفت که وی با اظهارات دبیر کل ناتو ازاینکه خروج زودهنگام بخشی از نیروهای امریکایی از افغانستان هزینه سنگین در پی خواهد داشت، موافق نیست.
وی در ادامه افزود: «باید از استولتنبرگ سوال شود، آیا با حضور ناتو وضعیت در افغانستان حداقل یک ذره بهبود یافت؟ همه اینها در حضور آنها اتفاق افتاده است، بنابراین آنها باید در آینه از نزدیک نگاهی به خود بیندازند».
این در حالی است که به باور ینس استولتنبرگ، افغانستان هنوز هم می‌تواند به مکان امنی برای تروریستان بین‌المللی بدل و از خاک این کشور علیه کشورهای عضو ناتو استفاده شود. او تأکید کرده است که داعش تلاش خواهد کرد تا خلافت از دست رفته خود را در سوریه و عراق، در افغانستان بازسازی کند.
گفتنی است که پیشتر، پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا برنامه خروج حدود نیمی از سربازان امریکایی از افغانستان و ۵۰۰ سرباز را از عراق براساس دستور دونالد ترامپ اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا