آخرین اخباراسلایدشوسیاستمنطقه

ابراز نگرانی پاکستان از برداشتن حصار مرزی توسط طا-لبان

خبرگزاری دید: دولت پاکستان از تخریب حصار فلزی در امتداد مرز این کشور با افغانستان از سوی افراد طا-لبان ابراز نگرانی کرده و گفته ‌است که شواهد نشان می‌دهد که طا-لبان با استفاده از لاری حصارهای کشیده‌شده مرزی را تخریب می‌کنند.

روزنامه اکسپرس تریبون به نقل از مقامات پاکستانی که نخواسته نامش گرفته شود، گزارش داده که برخی از فرماندهان محلی طا-لبان در پی تحریک نیروهای پاکستانی هستند. به گفته مقامات پاکستان، رهبری طا-لبان نیز از رفتار سربازان سطح پایین خود نگرانی دارد؛ زیرا «آن‌ها اهمیت همکاری پاکستان را در این مقطع دشوار درک کرده‌اند».
یک مقام پاکستانی گفته‌است که این کشور در این زمینه «حد اکثر خویشتن‌داری» را رعایت می‌کند.
او با اشاره بر اهمیت حصارکشی برای پاکستان گفته ‌است که عوامل دیگری مثل قاچاقچیان نیز وجود دارند که ممکن است سعی در سوء استفاده از این وضعیت داشته باشند.
او افزوده ‌است: «به همین دلیل است که ما با دقت به وضعیت رسیدگی می‌کنیم».
این مقام همچنین گفته‌ است مسایل عمده دیگری نیز وجود دارد که باید با آن‌ها برخورد شود و از این رو پاکستان نمی‌خواهد درگیر این حوادث شود. ما به تصویر بزرگ‌تری نگاه می‌کنیم. ممکن است عناصری در افغانستان باشند که بخواهند ما را تحریک کنند».
او تاکید کرده‌ است هیچ مصالحه‌ای در مرز وجود نخواهد داشت و حصارکشی نیز ادامه می‌یابد. به گفته این مقام پاکستانی، این موضوع را دولت پاکستان نیز قرار است در یک بیانیه رسمی اعلام کند.
این در حالی است که تنش‌های مرزی در هفته‌های اخیر میان حکومت طا-لبان و پاکستان بالا گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا