آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

ریاست امنیت ملی:

ابو محمد التاجیکی عضو برجسته القاعده در پکتیکا کشته شد

ریاست عمومی امنیت ملی کشور با ارسال خبرنامه‌ای به خبرگزاری دید گفته است که دو عضو برجسته شبکه القاعده و فرمانده گروه طالبان در ولایت پکتیکا کشته شدند.


در خبرنامه امنیت ملی آمده است که نیروهای قطعات خاص امنیت ملی عملیاتی را در ولایت پکتیکا راه‌اندازی کردند که در نتیجه آن دو عضو برجسته شبکه القاعده و یک فرمانده کلیدی طالبان در ولسوالی «گیان» این ولایت کشته شدند.
خبرنامه افزوده است که دولت بیگ تاجیکی مشهور به ابومحمد التاجیکی عضو برجسته شبکه القاعده در شبه‌قاره هند و حضرت علی مشهور به حمزه مهاجر باشنده اصلی وزیرستان فرمانده گروه تروریستی طالبان، از پلان گذاران اصلی حملات مشترک پیچیده، خونین و بزرگ طالبان و القاعده بوده‌اند.
در خبرنامه ریاست امنیت ملی آمده است که این افراد، اشخاص ارتباطی میان شبکه القاعده و گروه تروریستی طالبان بوده و مسئولیت تجهیز و تمویل گروه طالبان را پیش می‌بردند و در واپسین اقدام روی حملات گسترده بهاری برای گروه طالبان طرح و مشوره می‌دادند.
به نقل از خبرنامه: برنامه ابومحمد تاجیکی و حمزه مهاجر در افغانستان فراهم کردن سلاح‌های پیشرفته و تعلیمات نظامی به گروه تروریستی طالبان در ولایات غزنی، لوگر و زابل بود.
به گفته امنیت ملی، افراد نامبرده وظیفه آموزش نظامی جنگجویان گروه طالبان را پیش می‌بردند و درصدد بودند تا این آموزش‌ها را در دیگر پایگاه‌های طالبان گسترش دهند.
نیروهای کشفی ریاست عمومی امنیت ملی محل فعالیت افراد مذکور را در ولایت غزنی تثبیت نموده و زمانی که قصد رفتن به ولایت پکتیکا جهت تمویل و تجهیز جنگجویان گروه طالبان را داشتند، در حالی که از محل عملیات فرار می‌کردند، توسط قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی کشته شدند.
امنیت ملی افزوده است که این سومین عملیات هدفمند پس از امضای توافقنامه دوحه است که در آن اعضای برجسته شبکه القاعده در میان گروه طالبان کشته می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا