آخرین اخباراسلایدشوجهانروند صلحسیاستصلح

اتحادیه اروپا: مسئولیت ما است که نگذاریم افغانستان به قرون وسطی برگردد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست مجمع عمومی که در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ برگزار شد، درباره وضعیت افغانستان و تداوم حمایت از این کشور سخنرانی کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی در نشست مجمع عمومی پارلمان اروپا در باره وضعیت افغانستان و ادامه پشتیبانی از مردم این کشور صحبت کرد.
وی در این رابطه اظهار داشته است: باید به تعامل با افغانستان که تلفات غیرنظامیان زیادی داشته و ۴۰ درصد از قربانیان آن زنان و کودکان هستند، ادامه دهیم.
بورل افزوده است: نیروهای امریکا و ناتو و بالطبع یگان‌های اتحادیه اروپا در حال عقب نشینی هستند. روند صلح متوقف شده و خشونت همچنان ادامه دارد. وقتی نیروهای غربی از کشور خارج شود، مردم افغانستان در وضعیت دشواری قرار خواهند گرفت.
به گفته وی، چالش‌ها گسترده است. اتحادیه اروپا این را می‌داند و به همین دلیل باید به تعامل خود با مردم افغانستان ادامه دهد تا از نابودی تمام آنچه که در این ۲۰ سال گذشته به دست آمده، جلوگیری شود.
وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت، تصریح کرده است: البته، باید پیشرفت‌ها را نیز در نظر بگیریم، اما قطع رابطه گزینه نیست.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تاكید كرده است كه پشتیبانی باید به شرط محافظت از حقوق بشر و دموكراسی در این كشور انجام شود.
بورل افزوده است: این مسئولیت ما است که مانع بازگشت افغانستان به قرون وسطی شویم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا