آخرین اخباراسلایدشوجهان

اتحادیه عرب: اسرائیل با آتش بازی می‌کند


احمد ابوالغیظ، دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به اقدامات اخیر اسرائیل در مسجدالاقصی هشدار داد که « قدس خط قرمز ماست و اسرائیل با آتش بازی نکند.»
به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتحادیه عرب با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: پس از گفت‌وگوهای تیلفونی فشرده دیروز و با درخواست اردن، تصمیم گرفته شد تا جلسه فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح وزرا برگزار شود.
احمد ابوالغیظ، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اقدامات چندین ساله اسرائیل علیه قدس و مسجدالاقصی را محکوم و تصریح کرد:« قدس خط قرمز ما است. اعراب و مسلمانان نمی‌توانند آسیب‌دیدن آن را بپذیرند. دولت اسرائیل با آتش بازی می‌کند. اسرائیل در حال آتش زدن فتیله یک بحران بزرگ در جهان عرب و اسلام است.»
در همین حال، وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب برای بررسی آخرین تحولات مربوط به مسجدالاقصی طی نشستی فوق‌العاده گرد هم خواهند آمد.
پولیس اسرائیل روز جمعه گذشته(۱۴ جولای) سه فلسطینی را به اتهام حمله مسلحانه در مسجدالاقصی به قتل رساند. دو پولیس زخمی اسرائیلی این حادثه نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.
به دنبال این رویداد، نیروهای امنیتی اسرائیل، دروازه مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران بستند، اما روز یکشنبه دو درب این مسجد با نصب کمره‌‌های مداربسته امنیتی و گیت‌های الکترونیکی، مجدداً به روی نمازگزاران باز شد.
از سوی هم محمود عباس، رییس دولت فلسطین طی سخنانی در «دومین همایش ملی علمای فلسطین» در شهر رام الله در کرانه باختری تصریح کرد:” اجازه نصب گیت‌های بازرسی الکترونیکی در ورودی مسجدالاقصی را نخواهیم داد. حاکمیت مسجدالاقصی، حق ماست و باید نظارت و بازرسی آن را ما انجام دهیم.”
وی افزوده است که اسرائیل حق ندارد این گیت‌ها را در ورودی‌های مسجدالاقصی نصب کند.
با این حال، مردم فلسطین با اقامه نماز جمعه در مناطق و خیابان‌های اطراف مسجدالاقصی، مخالفت خود با محدودیت های ایجادشده در این مسجد را نشان می‌دهند.
گفتنی است که این اقدام اسرائیل واکنش‌های جهانی را برانگیخت و روز گذشته سازمان ملل متحد نیز نشست اضطراری برگزار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا