آخرین اخبارافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

اتمر به قریشی: قضاوت‌های پیش از وقت روابط دوجانبه را آسیب می‌زند

وزیر امور خارجه کشور در تماس تیلفونی با همتای پاکستانی‌اش در باره آخرین جزئیات ربوده‌شدن دختر سفیر صحبت کرد و گفت قضاوت‌های پیش از وقت روابط دوجانبه را آسیب می‌زند.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجهٔ کشور در تماس تیلفونی با شاه محمود قریشی وزیر خارجهٔ پاکستان در مورد تحقیقات جاری روی قضیهٔ اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد صحبت همه‌جانبه نموده، نگرانی عمیق ‌خود را در مورد اظهارات وزیر داخلهٔ آن‌کشور ابراز کرد.
وزارت خارجه امروز دوشنبه(٢٨ اسد) در بیانیه‌ای گفته که حنیف اتمر به همتای پاکستانی‌اش گفته است که اظهار نظرهای غیرمسلکی و قضاوت‌های پیش‌از وقت، روابط دوجانبه و اعتبار تحقیقات جاری را که هنوز تکمیل نشده است، به ‌شدت آسیب می‌زند.
وزیر امور خارجه افزود که افغانستان آماده است در پیشبرد تحقیقات الی گرفتاری و محاکمهٔ عاملان این جنایت و تأمین امنیت نمایند‌گی‌های سیاسی و دیپلمات‌های افغانستان در آن کشور، با حکومت پاکستان همکاری کند.
در همین راستا، قرار است هیئتی به پاکستان نیز سفر کند تا در روشنی بررسی‌ها و دریافت‌های این هیأت، اقدامات بعدی در مورد برگشت سفیر و دیپلمات‌های افغانستان اتخاذ شود.
وزیر خارجهٔ پاکستان با ابراز تأثر عمیق و همدلی، گفت که قضیهٔ بانو سلسله با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی افزود که طبق هدایت مستقیم نخست‌وزیر پاکستان، تحقیقات در این مورد به زودی تکمیل و در روشنی آن اجراآت صورت خواهد گرفت.
قریشی از اقدامات آن کشور برای تأمین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و دیپلمات‌های افغانستان به وزیر خارجهٔ کشور اطمینان داد.
گفتنی است که وزیر داخله پاکستان روز گذشته گفته بود که هیچ نشانه‌ای دال به ربوده‌شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان وجود ندارد و این رویداد بخشی از توطئه جهانی علیه کشورش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا