آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

اتمر در باره خروج نیروهای امریکایی با وزیر خارجه هند گفت‌وگو کرد

وزیر امور خارجه کشور با همتای هندی‌اش در رابطه به روند صلح، روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان تبادل نظر کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور به تازگی در بیانیه‌ای گفت که محمد حنیف اتمر وزیر خارجه با سوبرامانیام جی شنکر وزیر خارجه هند در رابطه به روند صلح، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه پس از خروج نیروهای حمایت قاطع از افغانستان گفت‌وگو کرد.
در این گفت‌وگو، اتمر با اشاره به همکاری‌های همیشگی هند به‌ویژه در بخش مبارزه با کوید-۱۹، روی آخرین تحولات از جمله پایان حضور نظامی امریکا و فصل جدید همکاری‌های افغانستان و امریکا در بخش‌های امنیتی، سیاسی و توسعه‌ای در مرحلهٔ پساخروج روشنی انداخت و گسترش‌ همکاری‌های منطقه‌ای را در موفقیت پروسهٔ صلح مهم و بااهمیت خواند.
وزیر خارجه هند نیز بر حمایت همیشگی کشورش از افغانستان صلح‌آمیز و باثبات تأکید کرده و از نقش فعال هند در راستای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای برای رسیدن به راه‌حل سیاسی جامع و تأمین صلح پایدار در افغانستان اطمینان داد.
گفتنی است که دولت بایدن با اعلام تاریخ خروج نیروهای امریکایی، از کشورهای منطقه خواسته بود در صلح و ثبات افغانستان تلاش بیشتر کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا