آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

ادامه اعتراض و اعتصاب رانندگان و برکناری ده‌ها پولیس از سوی وزارت داخله

وزارت امور داخله از برکناری ۱۸۶ منسوب پولیس خبرداده است. این تصمیم پس از آن گرفته شده که رانندگان در اعتراض به اخاذی در شاهراه‌ها اعتصاب کاری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت داخله در پیوند به اعتراض رانندگان اعلام کرده است که از قبل اقدامات اصلاحی را انجام داده و اخیراً ۱۸۶ تن از پرسونل پولیس را برکنار و به احتیاط فعال پیژنتون معرفی کرده است. این تعداد پولیس کسانی اند که از آنان در مورد اخاذی شکایت وجود داشته است.

در اعلامیه‌ وزارت داخله که چهارشنبه شب (۲۹ دلو) منتشر شده، آمده است که محمد مسعود اندرابی وزیر داخله به فرماندهان پولیس ولایات هدایت داده است تا با مسئولان شرکت‌های ترانسپورتی و تاجران ملی نشست‌های مشترک و نظرخواهی را به ‌منظور تقویت اصلاحات در مسیر شاهراه ادامه بدهند.
وزارت داخله در این اعلامیه همچنان گفته است که فرماندهان پولیس ولایت‌های قندهار، زابل، فاریاب، بادغیس، سمنگان و بامیان امروز با مسئولان اتحادیه‌های ترانسپورتی و تاجران ملی دیدار و در مورد مشکلات و چالش‌های آنان و همچنان جلوگیری از اخاذی‌ها در شاهراه‌ها‌ی این ولایات گفت‌وگو کرده‌اند.
طبق معلومات وزارت داخله، فرماندهان پولیس این ولایات به مسئولان اتحادیه‌های ترانسپورتی و تاجران اطمینان داده‌اند تا در صورتی که در مسیر شاهراه‌ها افراد دخیل در اخاذی تشخیص شوند، به‌گونه‌ جاعل از وظایف‌شان برکنار می‌شوند.
رانندگان و اتحادیه‌های ترانسپورتی از نزدیک به ۲۰ روز به این طرف به دلیل آنچه که اخاذی از سوی پاسگاه‌های امنیتی مستقر در مسیر شاهراه‌ها می‌خوانند، دست به اعتراض زده‌اند.

در نتیجه‌ی این اعتراضات، شاهراه‌های کابل – بلخ و کابل – قندهار به‌روی موترهای باربری مسدود شده و بهای مواد سوختی در بازارهای کشور از جمله شهر کابل افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا