آخرین اخبارجهانروند صلحسیاستصلح

اعلامیه مشترک اتحادیه اروپا و پاکستان:

ادامه خشونت‌ها در افغانستان در تضاد با خواست‌های منطقه برای صلح است

اتحادیه اروپا و پاکستان در بیانیه مشترک گفته‌اند که ادامه خشونت‌ها در افغانستان مغایر خواست‌های منطقه برای صلح است و بر روند صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه پاکستان و اتحادیه اروپا به تازگی با صدور اعلامیه مشترک ادامه خشونت‌ها را در افغانستان در تناقض با خواست‌های منطقه برای صلح عنوان کرده و بر روند صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان پافشاری کرده است.
در اعلامیه آمده است: «از همین رو، اتحادیه اروپا و پاکستان از تمام طرف‌ها می‌خواهد در پاسخ با تقاضای جهان از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد و در راستای از بین رفتن کامل خشونت‌ها به عنوان تعهد واقعی به صلح و مصالحۀ پایدار، آتش‌بس بشردوستانه دایمی را رعایت کنند».
اعلامیه افزوده است که ادامه خشونت‌ها در افغانستان مغایر صریح تلاش‌ها و خواست‌های منطقه برای صلح است و مهار تهدید همه‌گیری کوید-۱۹ را با مشکل مواجه ساخته است.
اتحادیه اروپا و پاکستان همچنان بر پشتیبانی قوی خود از روند صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان تأکید کردند و از پیشرفت‌های اخیر در این روند، از جمله توافق صلح امریکا و طالبان و اعلامیه مشترک حکومت افغانستان و ایالات متحده استقبال نمودند.
در این اعلامیه گفته شده است: «از آنجای که مذاکرات میان‌افغانی به رهبری و مالکیت مردم افغانستان است، بنابراین، موفقیت آن به درجه اول به دولت افغانستان و طالبان بستگی دارد و دو جانب باید تلاش‌های جدی برای دستیابی به صلح و ثبات دایمی در افغانستان انجام دهند».
اتحادیه اروپا و پاکستان همچنان بر حفظ و تقویت دستاوردهای ۱۹ سال گذشته در زمینه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، حقوق بشر، آزادی‌های اساسی همه مردم افغانستان، به ویژه زنان و جوانان تأکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا