آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

اردوغان در گفت‌وگو با غنی خواستار آتش‌بس در افغانستان شد

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور از ادامه خشونت‌ها ابراز نگرانی کرد و خواستار آتش‌بس در افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور اشرف غنی امروز یکشنبه(۱۲دلو) با همتای ترکش تیلفونی گفت‌وگو کرد.
رییس جمهور غنی در این گفت‌وگو از حمایت ترکیه از افغانستان قدردانی کرده و گفته که افغانستان و ترکیه روابط دوستانه و تاریخی دارند.
همچنان رییس جمهور غنی از توافق دو جانبه افغانستان و ترکیه برای افزایش مناسبات تجاری میان دو کشور سالانه به میزان ۵۰۰ میلیون دلار استقبال کرد.
رییس جمهور کشور در ادامه به روند صلح اشاره کرد و تصریح کرد: ترکیه به عنوان کشور مهم نقش مهمی در اجماع منطقه‌ای برای صلح افغانستان دارد.
اردوغان نیز در این گفت‌وگو نگرانی خود را از خشونت‌ها و ترورهای هدفمند از سوی طالبان ابرار کرد و ضمن تاکید بر آتش‌بس، گفت که طالبان باید از خشونت‌ها دست کشیده و به راه حل سیاسی برای حل بحران روی آورند.
وی بر همکاری بیشتر کشورش به افغانستان به ویژه در زمینۀ حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی، معارف و پروژه‌های زیربنایی، اطمینان داد.
همچنین رؤسای جمهور دو کشور توافق کردند تا به منظور همکاری بیشتر در پروسۀ صلح، در آیندۀ نزدیک به ابتکار ترکیه نشست سه جانبه وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و ترکیه و همچنان کنفرانس مشترک علمای دینی افغانستان و ترکیه برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا