آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

ارگ به دنبال ضمانت از امریکا است

گزارش‌ها حاکی از آن است که حکومت افغانستان به دنبال گرفتن ضمانت از ایالات متحده است تا توافقنامه صلح با طالبان به معنای بازپس‌گیری قدرت توسط این گروه پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان نباشد.

به نقل از دیلی تریبون،‌ ایالات متحده در حال آماده سازی توافقنامه‌ای با حکومت افغانستان است تا به کابل اطمینان دهد که توافق صلح بین امریکا با طالبان منجر به گرفتن دوباره قدرت در افغانستان بعد از خروج نیروهای امریکایی از سوی گروه طالبان نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، کابل به دنبال حمایت دوام دار ایالات متحده از قوای امنیتی افغانستان می‌باشد و خواهان آن است تا بخشی از نیروهای امریکایی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی نظیر داعش در افغانستان باقی بمانند.

نکته کلیدی که در توافقنامه مطرح شده این موضوع است که ایالات متحده در مذاکرات به دنبال توافق جداگانه با طالبان برای پایان جنگ ۱۸ ساله است.

در همین حال، منابع نزدیک به حکومت افغانستان گفته است:« توافق ایالات متحده با طالبان به معنای طالبانیزه کردن افغانستان نیست، بلکه این کشور درصدد آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی در آینده نزدیک است.»

این در حالی است که هشمین دور مذاکرات بین مقامات امریکایی و طالبان در دوحه پایان یافته تا طرفین با رهبران خود در مورد گام های بعدی رایزنی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا