آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

ارگ: واکسین کرونا به نیروهای امنیتی و پرسونل طبی تطبیق گردد

دولت جمهوری اسلامی افغانستان از کمک دولت هند به خاطر ۵۰۰ دوز واکسین کرونا سپاس‌گزاری کرده و به وزارت صحت عامه دستور داد که این واکسین در گام نخست به نیروهای مسلح و پرسونل صحی تطبیق شود.

به گزارش خبرگزاری دید، ریاست جمهوری امروز یکشنبه(۱۹ دلو) در بیانیه‌ای از کمک دولت هند به خاطر ۵۰۰ دوز واکسین کرونا که صبح امروز وارد کابل شد، قدردانی کرد و به وزارت صحت عامه هدایت داد این واکسین‌ها در مرحله اول به نیروهای امیتی و دفاعی، پرسونل طبی و سایر اقشاری که در صف مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، تطبیق شود.

در بیانیه ریاست جمهوری آمده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان از محموله ۵۰۰ هزار دوز واکسین کمک جمهوری هند که صبح امروز به میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی رسید، سپاسگزاری می‌کند. رییس جمهور غنی، از کمک به موقع حکومت و مردم هند به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان، ابراز امتنان می‌نماید.
وزارت امور خارجه کشور نیز در اعلامیه‌ای با قدردانی از دولت هند، گفت که اهدای پنجصد هزار دوز واکسین در شرایط دشوار مبارزه با این ویروس نشان دهندهٔ سخاوت و حسن همکاری دولت جمهوری هند با دولت و مردم افغانستان است.
۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا در حالی به افغانستان می‌رسد که بیش از ۵۵ هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن جان باخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا