آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانخبر های مهم

از این پس تشخیص «کرونا» در هرات هم ممکن است

وزارت صحت عامه خبر داده که اکنون نمونه‌های مشکوک ویروس کرونا از ولایت هرات، در لابراتوارهای این ولایت زیر آزمایش قرار گرفته است.

وزارت صحت عامه خبر داده که اکنون نمونه‌های مشکوک ویروس کرونا از ولایت هرات، در لابراتوارهای این ولایت زیر آزمایش قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری دید، وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که با فعالیت لابراتوارهای تشخیص ویروس کرونا در ولایت هرات، نمونه‌های مشکوک این ویروس پس از این در این ولایت، آزمایش می‌شود.
وحیدالله مایار که در ادامه کنفرانس‌های خبری روزانه این وزارت در مورد ویروس کرونا صحبت می‌کرد، افزود: لابراتوارهای تشخیص ویروس کرونا در هرات ظرفیت آن را دارد تا افزون بر این ولایت، سمپل‌های مشکوک از ولایت‌های فراه ونیمروز را نیز زیر پروسس قرار دهد.
مایار گفت که در ۲۴ ساعت گذشته به شمار واقعات مثبت ویروس کرونا افزوده نشده واز مجموع ۴۴۹ واقعه مشکوک که تا اکنون در لابراتوارهای مرکزی زیر آزمایش قرار گرفته است، ۲۴ واقعه آن مثبت، ۴۱۳ واقعه منفی و۱۲ واقعه زیر بررسی قرار دارد.
او گفت سمپل‌های مشکوک ویروس کرونا تاهنوز از ۲۸ ولایت کشور به لابراتوارهای مرکزی مواصلت کرده و مورد آزمایش قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت صحت عامه با ابراز خرسندی از این که تاهنوز ویروس کرونا در جامعه انتشار نیافته و افراد مشکوک ومثبت آلوده به این ویروس، سابقه سفر به ایران و چین را داشته‌اند، از شهروندان کشور خواست به پیام‌های صحی وزارت صحت عامه در زمینه حفظ الصحه فردی به هدف وقایه وجلوگیری از شیوع ویروس کرونا که از طریق رسانه‌های جمعی همواره به نشر می‌رسد، عمل کنند واز اشتراک در تجمعات خود داری ورزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا