آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

وزارت خارجه:

از پاکستان توقع داریم طالبان را به تأمین آتش‌بس تشویق کند

وزارت امور خارجه کشور به تازگی در اعلامیه‌ای نسبت به اظهارات اخیر شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در مورد روند صلح واکنش نشان داد.

وزارت داخله
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه پاکستان می‌گویدT کابل با رهایی بیش از ۶ هزار زندانی طالبان اعتمادسازی کرده است و اکنون از پاکستان و شرکای بین‌المللی توقع می‌رود برای تأمین آتش‌بس طالبان را تشویق کنند.
متن کامل اعلامیه وزارت امور خارجه کشور قرار ذیل است:
• ما باور داریم‌ که به‌منظور دستیابی به صلح پایدار در افغانستان، به اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی نیاز داریم.
• ما از کوشش‌های تمامی طرف‌هایی که از روند صلح افغانستان صادقانه حمایت می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.
• ما از طرف‌های دخیل در روند صلح توقع داریم تا تعهدات خویش را در راستای رسیدن به صلح عملی کنند.
• دولت جمهوری اسلامی افغانستان با رهایی بیش از شش‌هزار زندانی طالبان، اعلام آمادگی برای تأمین آتش‌بس فوری و سراسری، و شرکت در گفتگوهای صادقانهٔ صلح، مهمترین اقدامات لازم را برای اعتمادسازی و هموارکردن راه برای دستیابی به توافق جامع سیاسی عملی کرده است.
• طالبان نه‌تنها به تعهدات خود برای کاهش‌ خشونت‌ها و رفتن به سوی آتش‌بس سراسری عمل نکرده اند، بل خشونت‌ها را به‌گونهٔ بی‌سابقه‌یی افزایش داده، دست به قتل‌های هدفمند زده اند و چالش‌های تازه را در مسیر مذاکرات معنادار و رسیدن به صلح پایدار خلق کردهاند.
• ما از دولت پاکستان و همه شرکای بین‌المللی‌مان توقع داریم تا طالبان را به عملی‌ساختن تعهدات‌شان برای کاهش‌ خشونت‌ها، تأمین آتش‌بس سراسری و قطع رابطه با گروه‌های تروریستی وادار نمایند؛ تا زمینه برای گفتگوهای معنادار صلح و رسیدن به توافق سیاسی هموار شود.
گفتنی است که وزیر امور خارجه پاکستان به تازگی از دولت بایدن خواسته بود روند صلح را مطابق با اقدامات دولت ترامپ پیش ببرد و تغییری در راستا ایجاد نکند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا