آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

از ۷۰۵ مرکز ثبت ‌نام رای ‌دهندگان ۲۱۹ مرکز مسدود است

کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که از ۷۰۵ مرکز ثبت‌ نام رای ‌دهندگان در ۳۴ ولایت کشور ۲۱۹ مرکز آن به‌ دلیل تهدیدات امنیتی و نرسیدن مواد حساس انتخاباتی مسدود مانده است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز (جمعه، ۲۴ جوزا) به رسانه‏ها گفته که از ۴۵۸ مرکز ثبت‌ نام رای‌ دهندگان در ۳۳ ولایت کشور (به استثنای غزنی) ۴۰۸ مرکز آن فعال و باقی ۵۰ مرکز آن مسدود مانده است.
آقای ابراهیمی افزوده که از جمع این ۵۰ مرکز، هفت مرکز آن به ‌دلیل نرسیدن مواد حساس انتخاباتی، سه مرکز به ‌دلیل همکاری ‌نکردن وزارت معارف و باقی ۴۰ مرکز به دلیل تهدیدات بلند امنیتی باز نشده است.
به گفته‌ او، به‌ تازگی سه مرکز ثبت‌نام در ولسوالی‌های بهارک، اشکمش و خواجه‌غار تخار و یک مرکز دیگر در ولسوالی دایچوپان زابل به ‌دلیل تهدیدات امنیتی مسدود شده است.
معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات همچنان گفت که از ۲۴۷ مرکز ثبت ‌نام رای‌ دهندگان در ولایت غزنی نیز تنها ۷۸ مرکز آن باز شده و باقی ۱۶۹ مرکز آن به‌ دلیل نرسیدن مواد حساس انتخاباتی و تهدیدات امنیتی مسدود مانده‌ است.
آقای ابراهیمی در عین حال گفت که در شش روز اول آغاز ثبت‌ نام تقویتی رای‌ دهندگان در ۳۳ ولایت و ثبت‌ نام سراسری رای‌ دهندگان در ولایت غزنی در حدود ۲۶ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که نزدیک به ۴۰ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.
به گفته‌ او، نزدیک به ۲۵ هزار نفر در ۳۳ ولایت و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر دیگر نیز در غزنی نام‌نویسی کرده‌اند. این در حالی است که مسئولان کمیسیون انتخابات روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرده بودند که از آغاز روند ثبت‌نام تقویتی تاکنون ۱۵ هزار نفر (۹ هزار و ۳۸۵ مرد، چهار هزار و ۵۰۰ زن و ۱۱۳ کوچی) در مراکز ثبت‌نام تقویتی رای ‌دهندگان در سراسر کشور ثبت‌ نام کرده‌اند.
روند ثبت‌ نام تقویتی رای‌ دهندگان انتخابات ریاست‌ جمهوری در ۳۳ ولایت و روند ثبت‌ نام سراسری رای‌ دهندگان در ولایت غزنی به تاریخ ۱۸ جوزا آغاز شد. قرار است این روند تا هشتم سرطان ادامه یابد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا