آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سفیر اتحادیه اروپا در دیدار با محقق:

استفاده از گزینه نظامی وضعیت کنونی را بدتر می‌کند

«پی‌یر مایودون» سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان امروز سه‌شنبه ۱۹ جدی به دیدار محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی رفته و در مورد مسایل جاری کشور گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، پی‌یر مایودون سفیر اتحادیه اروپا در دیدار با محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی کشور در کنار بحث روی مسایل تجاری و مهاجران وضعیت کنونی سیاسی افغانستان را تنش‌آلود عنوان کرده و گفت که اتحادیه اروپا علاقه‌مند حل مسالمت‌آمیز اختلافات داخلی حکومت است.
آقای مایودون افزود: وضعیت سیاسی فعلی افغانستان از نظر امنيتى حالت مطلوبى ندارد و اخيراً هم اوضاع داخلى حكومت تنش آلود گرديده. ايجاب مي‌كند اقداماتى در جهت مهار رويارويى داخلى انجام شود و ما طرفدار حل مسالمت‌آمیز مسایل می‌باشیم.
سفیر اتحادیه اروپا همچنان افزود: توسل به خشونت راه حل نیست؛ زيرا رويكرد غير مسالمت‌آميز گرايش به گزينه‌هاى خشونت‌آميز را گسترش می‌دهد و به چالش‌های موجود می‌افزاید.
به گفته آقای سفیر، برای پیشرفت روند صلح افغانستان نیاز است طالبان علاقه‌مند به صلح و مذاکره دفتر و آدرس مشخص سیاسی داشته باشند و باید حکومت افغانستان به این مسئله توافق کند.
از سویی هم، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی، تنش‌های پسین را برخاسته از عدم همسویی و تفاهم در سطح کلان بین جناح‌های حکومتی و حکومت و احزاب سیاسی دانست.
استاد محمد گفت: اوضاع تنش‌آلود سیاسی فعلی به هيچ‌وجه به نفع ثبات وامنيت ملى ما نيست كه متاسفانه اين وضعيت ناشی از عدم وجود همسويى و تفاهم در سطح کلان بین طرف‌هاى داخل حکومت و نيز حكومت و احزاب سياسى و همچنین بین حکومت و مردم می‌باشد و ما از حل مسالمت‌آمیز قضایا از طریق گفت‌وگو و مذاکره حمایت می‌کنیم.
این چهره جهادی و سیاسی با اشاره به مسئله تامین امنیت و گسترش ناامنی در شمال کشور تاکید کرد که در چنین وضعی حضور جنرال دوستم در کشور نیاز مبرم است.
در این دیدار، استاد محقق اظهار کرد که مسئله برگشت جنرال دوستم و معلوم شدن سرنوشت مقام معاونت اول ریاست جمهوری باید حل شود.
گفتنی است که تاکید سفیر اتحادیه اروپا بر حل مسالمت‌آمیز تنش‌های سیاسی پسین در حالی صورت می‌گیرد که در چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر استفاده حکومت از گزینه نظامی در برابر عطا محمد نور در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا