آخرین اخبارافغانستانسیاستفرهنگ عامه

استقبال جمعیت اسلامی از تصمیم شهرداری پاریس برای تجلیل از احمد شاه مسعود

جمعیت اسلامی در ستایش و استقبال از تصمیم اخیر شورای شهر پاریس مبنی بر نامگذاری محله هشتم این شهر به نام احمد شاه مسعود، می‌گوید که دولت و مردم فرانسه همواره از مبارزات حق طلبانه مردم افغانستان در دوره جهاد و مقاومت حمایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، جمعیت اسلامی با نشر اعلامیه‌ای از تصمیم شورای شهر پاریس برای نصب لوح یادبود احمد شاه مسعود در محله هشتم این شهر استقبال کرد.
در اعلامیه جمعیت اسلامی نوشته شده: کشور فرانسه؛ مردم و دولت آن همواره از مبارزات حق خواهانه مردم افغانستان در دوران جهاد در کنار بسیاری از‌ کشورهای دیگر جهان حمایت کرده و مبارزات مردم افغانستان بر ضد اشغال اتحاد شوروی وقت را در جهت دفاع از آزادی همه انسان‌های جهان و ایستادگی در برابر استبداد و خودکامگی دانسته است و اکنون نمادی‌ را به عنوان یادبودی از فرمانده و سپه سالار این جنگ آزادی خواهی و مقاوت و ایستادگی در برابر تروریسم و اقدامات ضد بشری بر پا می‌دارد.
در ادامه این اعلامیه، شورای رهبری جمعیت اسلامی تاکید کرده که «ما در جمعیت اسلامی افغانستان بر پایهٔ این حدیث پیامبر صلی الله علیه و سلم :«من لم یشکر الناس لم یشکر الله / کسی که سپاس مردم را به جای نیارد سپاس خدای را به جای نکند» از مردم و دولت فرانسه و شهرداری و شهریان پاریس از این ارج گزاری به ساحت مجاهد بزرگ قهرمان ملی افغانستان سپاسگزاری می‌کنیم».
جمعیت اسلامی همچنان از موقف‌گیری وزارت خارجه کشور در خصوص این اقدام شورای شهر پاریس استقبال کرده است.
احمدشاه مسعود از نامداران فرماندهان دوره جهاد و مقاومت افغانستان بود که سرانجام در سنبله ۱۳۸۰ از سوی دو تروریست عرب که خود را خبرنگار جا زده بودند، ترور شد. دولت افغانستان سپس به او لقب قهرمان ملی را داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا