آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

پمپئو

اسلام‌آباد باید بر ضد تروریستان دست به کار شود

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که در این سفر از اسلام‌آباد خواسته شده بر ضد تروریستان در داخل خاک خود اقدام کند.


سفر چهار ساعته وزیر خارجه و رییس ستاد ارتش امریکا به اسلام‌آباد پایان یافت .
وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که در این سفر از اسلام‌آباد خواسته شده بر ضد تروریستان در داخل خاک خود اقدام کند.
وزارت خارجه امریکا در پایان بازدید مایک پمپئو از اسلام‌آباد، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پاکستان باید برای تامین صلح درافغانستان تلاش نموده و علیه تروریستان و گروه‌های مسلح که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کنند، جداً اقدام کند.
مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا نیز هنگام سفر به دهلی‌نو در میدان هوایی اسلام‌آباد گفته است که او به صراحت به مقام‌های پاکستانی گفته است که وقت برآورده ساختن تعهدات مشترک دو کشور در مبارزه با تروریزم فرا رسیده است.
آقای پمپئو گفت:« توافق عمیق میان من و وزیر خارجه شاه محمود قریشی و صدراعظم عمران خان وجود داشت که ما باید عملاً دست به‌ کار شویم تا نتایج را تقدیم کرده میان خود باور و اعتبار ایجاد کنیم.»
به گفته او، دو طرف همچنین روی بهبود روابط دو کشور در خصوص مسایل اقتصادی، تجارت و مواردی که دو طرف ضرورت آن را درک کرده‌اند گفت‌وگو کرده و دو جانب دریافت راه‌حل برای مسئله افغانستان را به نفع امریکا و پاکستان خوانده‌اند.
مقام‌های امریکایی پس از ملاقات دیروز به شکل محتاطانه ابراز خوشبینی کرده‌اند و عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز اظهار خوشبینی کرده است.
با این وجود، یک خبرگزاری آلمان از قول یک دیپلمات امریکایی گزارش داده است که گفت‌وگوها شدید بود و واشنگتن از پاکستان خواستار شد تا علیه تروریستان در خاک خود در امتداد مرزهای افغانستان هرچه زودتر اقدام کند.
وزیر خارجه امریکا و رییس ستاد ارتش این کشور دیروز وارد پاکستان شده و پس از دیدار چهارساعته با نخست وزیر و وزیر خارجه و رییس ستاد ارتش پاکستان، شام دیروز به هند رفتند تا با مقام‌های هندی گفت‌وگو کنند.
گفتنی است که جیمز متیس وزیر دفاع امریکا نیز به هند رفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا