آخرین اخباراسلایدشوپاکستانمنطقههند

اسلام‌آباد به دهلی‌نو: پاکستان توانایی جنگ اتومی را دارد

دولت پاکستان از دهلی نو خواسته است تا در میان تلاش‌ها برای صلح از جانب دو طرف، اقدامی که باعث تشدید خصومت و جنگ شود انجام ندهد.
به نوشته روزنامه «نیشن»، مقام‌های عالی رتبه در وزارت خارجه پاکستان اعلام کردند که دولت اسلام‌‌آباد از طریق کانال‌های دیپلماتیک اعتراض خود را علیه بیانیه غیرمسئولانه «بیپین راوات» رییس ارتش هند ابراز کرده است.
«بیپین راوات» رییس ارتش هند، دولت اسلام‌آباد را به مبارزه هسته‌ای طلبیده بود.
این مقام ارتش هند به خبرنگاران در دهلی نو گفته بود که ارتش کشورش آماده مقابله و رویارویی با «لاف اتمی» پاکستان است و برای انجام عملیات در داخل پاکستان از مرز عبور می‌کند.
در واکنش به این، یکی از مقام‌های وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: به هند گفته شده است که چنین اظهارنظرهایی تنها تنش را تشدید می‌کند و باعث بروز درگیری و اقدام متقابل از سوی دو کشور می‌شود.
خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان نیز، اظهارات رییس ارتش هند را «غیرمسئولانه» خواند و در توییتی نوشت: این صحبت‌ها دعوت برای مبارزه اتمی است.
از سویی هم، ارتش پاکستان نیز صحبت‌های این مقام مسئول ارتش هند را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد: «اگر آن‌ها می‌خواهند ما را مورد آزمایش قرار دهند، می‌توانند این کار را انجام دهند. ما ظرفیت‌های اتمی خوبی داریم.»
هند و پاکستان بر سر حاکمیت بر منطقه کشمیر اختلاف دارند و چند باری نیز درگیری‌های مسلحانه داشته‌اند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا