آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

اسماعیل خان: داکتر عبدالله دو بار چانس داشت بار دیگر ندارد


اسماعیل خان، از چهره‎های ارشد جمعیت اسلامی در یک نشست مشترک خبری با عطا محمد نور والی بلخ، رییس اجرایی جمعیت اسلامی و عضو ارشد ایتلاف ملی نجات، درهرات با تمام شده خواندن چانس داکتر عبدالله به نمایندگی از جمعیت می‎گوید که این حزب، در انتخابات آینده یک نامزد واحد خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، اسماعیل خان در جریان این نشست خبری افزوده که داکترعبدالله در دو دور انتخابات ریاست‏جمهوری به نمایندگی از جمعیت اسلامی حضور داشته و لازم نیست برای بار سوم شانس خود را بیازماید.
در همین حال، عطا محمد نور، با انتقاد از عمل‎کرد حکومت وحدت ملی گفته است که ریاست‏ جمهوری به وعده‎هایش به مردم افغانستان و جمعیت اسلامی عمل نکرده است.
آقای نور، با اعلام نارضایتی از روند گفت‎وگوها با ریاس ت‏جمهوری گفت: «وقتی متوجه شدم که ریاست‏جمهوری دیدگاه غاصبانه و مستبدانه دارد، ملاقات‌ها و گفت‎وگوها را به حالت تعلیق در آوردم»
از سویی‌هم، این منتقد جدی ارگ با انتقاد از چگونگی کار نهادهای امنیتی و دفاعی کشور بیان داشته است که تحرکات مخالفان مسلح در بخش های مختلف کشور رو به افزایش است، اما مقام‌های حکومت از پیروزی در جنگ سخن می‌زنند.
والی بلخ در بخشی از سخنانش گفته که عبداالله نتوانسته است تفاهم‌نامه سیاسی حکومت وحدت ملی را عملی بسازد.
گفتنی است که سفر عطا محمد نور به هرات و دیدارش با اسماعیل خان و دیگر چهره‎های پرنفوذ قومی و جهادی در غرب کشور، از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا