آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

اصلاح قانون انتخابات؛ شرایط تازه برای نامزدان شورای ولسوالی

در پیش‌نویس طرح تعدیل قانون انتخابات، شرایط تازه‌ای برای نامزدان انتخابات شوراهای ولسوالی وضع شده است.

در پیش‌نویس طرح تعدیل قانون انتخابات، شرایط تازه‌ای برای نامزدان انتخابات شوراهای ولسوالی وضع شده است.
این پیش‌نویس روز جمعه گذشته از سوی حکومت با نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان احزاب سیاسی شریک ساخته شد.
شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور، به رسانه‏ها گفته که در این پیش‌نویس در کنار تعدیل بخش‌هایی از قانون انتخابات، شرایط تازه‌ای برای نامزدان شوراهای ولسوالی نیز وضع شده است.
به گفته آقای مرتضوی، بر اساس شرایط تازه نامزدان شوراهای ولسوالی باید سن ۲۵ سالگی را تکمیل کرده باشند و از سواد خواندن و نوشتن برخوردار باشند. هم‌چنان کسانی که خود را برای تصدی کرسی‌های شوراهای ولسوالی در انتخابات نامزد می‌کنند، مکلف به استعفا از وظایف دولتی شان نیستند.
این در حالی است که بر اساس قانون انتخابات کنونی، نامزدان انتخابات شوراهای ولسوالی باید فارغ صنف دوازدهم باشند و هم‌چنان مکلف هستند از وظایف رسمی شان استفعا کنند.
در پیش‌نویس طرح تعدیل قانون انتخابات هم‌چنان آمده است که دوره مبارزات انتخاباتی نامزدان شوراهای ولسوالی نیز در جمع رخصتی‌های سالانه‌ نامزدان به شمار خواهد رفت.
تاهنوز پیش‌نویس طرح تعدیل قانون انتخابات از سوی نمایندگان احزاب و نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تایید نشده است. حکومت با نمایندگان احزاب و نامزدان یک کمیته مشترک فنی را برای نهایی‌سازی این پیش‌نویس مامور کرده‌اند تا در باره آن با هم گفت‌وگو کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا