آخرین اخباراسلایدشوافغانستانچینروند صلحسیاستصلح

اظهارات جو بایدن در مورد خروج از افغانستان

رییس جمهور امریکا در مورد خروج از افغانستان سخنرانی کرد و دلایل خروج تمام نظامیان این کشور را توضیح داد.


به نقل از هیل، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده امریکا چهارشنبه‌شب (به وقت واشنگتن) در مورد خروج نیروهای آن کشور تا ۱۱ سپتمبر سال جاری میلادی گفت «وقت آن است که به طولانی‌ترین جنگ امریکا پایان دهیم».
بایدن در مورد این تصمیم خود گفت: «ما نمی‌توانیم به این گردش توسعه و گسترش حضور نظامی خود در افغانستان ادامه دهیم، به این امید که شرایط ایده‌آل برای خروج ایجاد کنیم و انتظار نتیجه متفاوت را داشته باشیم. من اکنون چهارمین رییس جمهور ایالات متحده هستم که حضور نیروهای امریکایی را در افغانستان عهده‌دار می‌شوم. دو جمهوری‌خواه، دو دموکرات. من این مسئولیت را به (رییس جمهور پنجم) نخواهم سپرد».
وی با بیان برنامه خروج نیروهای باقی‌مانده امریکایی از اول ماه می تا ۱۱ سپتمبر، گفت: «جنگ در افغانستان هرگز به معنای یک اقدام چند نسلی نبود. وقت آن است که به این جنگ بی‌پایان خاتمه دهیم».
بایدن در مورد حمله امریکا به افغانستان گفت که اعتقاد داشته حضور نیروهای امریکایی در افغانستان بر دلیل اصلی آمدن آن‌ها به این کشور متمرکز باشد.
او افزود: «من اعتقاد داشتم که حضور ما در افغانستان باید روی دلیل اصلی رفتن ما متمرکز باشد: اطمینان از این که افغانستان به عنوان پایگاهی برای حمله مجدد به سرزمین ما استفاده نشود. ما این کار را انجام دادیم، ما آن هدف را به دست آوردیم. من نتیجه گرفتم که زمان ختم طولانی‌ترین جنگ امریکا فرا رسیده است. وقت آن است که نیروهای امریکایی به خانه بیایند».
رییس جمهور بایدن در باره مخالفان تصمیم خروج از افغانستان ابراز داشت: «می‌دانم شماری زیادی خواهند بود که اصرار خواهند کرد دیپلماسی نمی‌تواند بدون حضور نیرومند ارتش امریکا به عنوان اهرم فشار موفق شود. ما این این استدلال را یک دهه وقت دادیم. هرگز موثر ثابت نشد. دیپلماسی ما به داشتن چکمه‌های آسیب‌رسان بستگی ندارد».


جو بایدن پس از سخنرانی خود برای احترام گذاشتن به سربازانی که در جنگ‌های اخیر جان‌های خود را از دست داده بودند به قبرستان ملی «ارلینگتن» رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا