آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

افتتاح بانک اطلاعاتی وزارت تحصیلات عالی

بانک اطلاعاتی وزارت تحصیلات عالی به هدف دسترسی شهروندان به اطلاعات این اداره افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری دید، عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی در مراسمی به همین مناسبت گفت که بانک اطلاعاتی به هدف ترویج آزادی بیان و اجرای قانون‌ دست‌رسی به اطلاعات ایجاد شده است.
بصیر همچنان هدف ایجاد بانک اطلاعاتی در وزارت تحصیلات عالی را مبارزه در برابر فساد اداری، تأمین شفافیت و بهبود اطلاع‌رسانی در چرخه حکومت‌داری خوب و گردش اطلاعات عنوان کرد.
عین‌الدین بهادری رییس کمیسیون دست‌رسی به اطلاعات که نیز در این مراسم در وزارت تحصیلات عالی صحبت می‌کرد، گفت که آزادی بیان از حقوق بنیادین شهروندان است که توسط خبرنگاران پاسداری می‌شود.
بهادری افزود که جهان به سوی دولت‌داری دیجیتالی در حرکت است و ارایه تصویر مدرن از افغانستان در جهان بدون تولید محتوا و سیستم‌های آنلاین اطلاع‌رسانی ناممکن است.
فهیم دشتی در این نشست از دولت انتقاد کرد که در زمینه دست‌رسی به اطلاعات اقدامات لازم را انجام نداده است. به گفته او، خبرنگاران همواره از عدم دست‌رسی به اطلاعات شکایت دارند.
حامد عبیدی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که تأسیس بانک اطلاعاتی مطابق قانون دست‌رسی به اطلاعات صورت گرفته است. به گفته او، حدود دو هزار سند تاکنون در بانک اطلاعاتی وزارت تحصیلات عالی ثبت شده است.
هم‌زمان با افتتاح بانک اطلاعاتی وزارت تحصیلات عالی، مقام‌های این وزارت از روز خبرنگاران نیز گرامی‌داشت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا