آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

افغانستان؛ بزرگ‌ترین عملیات بشردوستانه ملل متحد در ۲۰۲۲

خبرگزاری دید: حدود ۱۶۰ سازمان ملی و بین‌المللی در حال حاضر کمک‌های بشری در افغانستان فراهم می‌کنند و قرار است در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۲۲ میلیون نفر کمک‌های حیاتی توزیع شود.

مارتین گریفیتس هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از تصمیم شورای امنیت این سازمان برای تصویب قطعنامه تسهیل مساعدت‌ها به مردم افغانستان استقبال کرد.
وی‌ می‌گوید: این تصمیم، نقطه عطف اقدام فوری بشردوستانه را برای نجات جان و معیشت در افغانستان امکان‌پذیر خواهد کرد. این نشان می‌دهد که کشورهای عضو تا چه اندازه سطوح تکان‌دهنده نیاز و رنج در این کشور را جدی می‌گیرند.
گریفیتس می‌افزاید: این استثناء بشردوستانه به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا کارهایی را که ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم اجرا کنند و به موسسات مالی و بازیگران تجاری که برای تعامل با اپراتورهای بشردوستانه به آن‌ها تکیه می‌کنیم، تضمین‌های قانونی می‌دهد.
حدود ۱۶۰ سازمان بشردوستانه ملی و بین‌المللی کمک‌های مهم غذایی، آموزش، آب و صحت را در افغانستان فراهم کرده و از توسعه زراعت حمایت می‌کنند.
در سال ۲۰۲۲، عملیات بشردوستانه در افغانستان قرار است بزرگ‌ترین عملیات بشری در سراسر جهان باشد و به حدود ۲۲ میلیون نفر برسد.
با این حال، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه ملل متحد می‌گوید: راه پیش‌رو در افغانستان نه آسان است و نه ساده. تأثیر کمک‌های ما نیز به همکاری مقامات فعلی در کشور و انعطاف‌پذیری بودجه‌ای که دریافت می‌کنیم، بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا