آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

افغانستان؛ تولید بیش از ۲۶۱ هزار تن گوشت مرغ در سال گذشته

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که در سال گذشته خورشیدی ۲۶۱ هزار و ۴۸ متریک تن گوشت مرغ در سراسر کشور تولید شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز دوشنبه( ۲۳ حمل) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که بیشتر این مقدار گوشت در ولایت‌های کابل، هرات، ننگرهار، تخار، قندهار، بلخ، هلمند و فراه تولید شده است.
در خبرنامه تأکید شده است که کابل با تولید ۴۷ هزار و ۱۱۰ متریک تُن در صدر ولایت‌های عمده‌ تولیدکننده‌ گوشت مرغ قرار دارد.
همچنان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفته است که هم‌اکنون در سطح کشور به تعداد نُه هزار و ۲۴۷ فارم بزرگ و کوچک مرغ‌های تخمی، گوشتی و تکثیری فعال است. این فارم‌ها شامل سه هزار و ۵۲۰ فارم مرغ‌های تخمی، پنج هزار و ۷۲۳ فارم مرغ‌های گوشتی و چهار فارم مرغ‌های تکثیری می‌شود.
در خبرنامه آمده است که کابل با داشتن دو هزار و ۷۳ فارم، بیشترین فارم‌های پرورش مرغ‌های تخمی را دارد. پس از کابل ولایت‌های پکتیا، لوگر و هرات نیز فارم مرغ‌های تخمی دارند.
همچنان ولایت قندهار با داشتن یک هزار و ۱۰۰ فارم، بیشترین فارم‌های مرغ‌های گوشتی را دارد. فارم مرغ‌های تکثیری نیز در ولایت‌های قندهار و بلخ قرار دارد.
در همین حال، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور تأکید کرده است که افغانستان در سکتور مرغداری به خودکفایی نزدیک شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا