آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهمنطقه

افغانستان- ایران- ترکمنستان کمیسیون سه جانبه همکاری‌های اقتصادی ایجاد می‌کنند

وزارت امور خارجه از تدویر جلسه هماهنگی در مورد ایجاد کمیسیون سه جانبه اقتصادی میان افغانستان، ایران و ترکمنستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای روز گذشته گفته است که جلسه‌ای تحت ریاست میرویس ناب معین سیاسی وزارت امور خارجه و اشتراک بهادر امینیان سفیر ایران و آویزوف خواجه صفر سفیر ترکمنستان برگزار شد.
معین وزارت خارجه با اشاره به ایجاد کمیسیون سه جانبه همکاری‌های اقتصادی میان کابل- تهران – عشق‌آباد در گسترش و تقویت همکاری‌های اقتصادی، تجارتی و اتصال منطقه‌ای، اظهار داشت که افغانستان مصمم به تقویت و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با همه کشورهای همسایه به شمول ایران و ترکمنستان می‌باشد.
سفرای ایران و ترکمنستان نیز با تاکید بر اهمیت همکاری‌های سه جانبه اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و کشورهای خویش، دیدگاه‌ها، راهکارها و پیشنهادهای خویش را در این خصوص مطرح و خواهان آغاز به کار کمیسیون مورد نظر برای رشد و تقویت همکاری‌های اقتصادی میان سه کشور همسایه شدند.
در این جلسه همچنان روی نحوه همکاری های اقتصادی و تجارتی، اتصال منطقه‌ای، میکانیزم‌های همکاری‌های سه جانبه، مواصلات، ترانزیت، تشکیل کمیته‌های کاری، گسترش همکاری‌های فرهنگی، صحت و چگونگی ایجاد کمیسیون مورد نظر، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا