آخرین اخبارافغانستانسیاست

غنی در سازمان شانگهای:

افغانستان به دنبال راه ‌حل سیاسی جنگ با طالبان است


محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای تاکید کرده است که افغانستان به دنبال یک راه ‌حل سیاسی در جنگ با طالبان است.

به گزارش خبرگزاری دید، آقای غنی که امروز یکشنبه (۲۰ جوزا) در هژدهمین نشست سازمان همکاری‎های شانگهای در چین سخنرانی داشت، گفت که سازمان همکاری‌های شانگهای محیط و فرصت جدید همکاری و اعتماد را به میان آورده است.

اشرف غنی بیان داشته که جنگی که بالای سرزمین ما جریان دارد این است که افغانستان یا باید به عنوان بستری برای اتصال منطقه‌‌ای و همکاری جهانی عمل کند یا به عنوان مکانی برای طرح نقشه‌ها و طرح‌های خرابکارانه شبکه‌های تروریستی و سازمان‌های جنایتکار فراملی باشد.

رییس‏جمهور تصریح کرد که با آن که مردم افغانستان روزانه قربانی تروریزم می‌شوند، اما افغانستان برای مبدل شدن به بستر همکاری و اتصال منطقه‌ای به طور چشمگیری در حال پیشرفت است.

وی از حمایت جامعه جهانی از یک افغانستان باثبات، صلح‌آمیز، دموکراتیک و مردم‎سالار و خودکفا ابراز قدردانی کرد.

به گفته وی، آجندای افغانستان در زمینه اتصال منطقه‌‌ای با پیشرفت‌های واقعی همراه بوده است. او به پروژه‌های تاپی، خط آهن ترکمنستان، ازبکستان و ایران به افغانستان، بندر چابهار، کاسا یکهزار و … اشاره کرد.

با این همه، رییس‏ جمهور غنی فساد، حکومتداری ضعیف و استفاده محدود از سرمایه‌های طبیعی را میراث شوم حکومت گذشته خواند و گفت که افغانستان هم اکنون گام‌های اساسی را در راستای اصلاحات بنیادین برداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا