آخرین اخبارافغانستانسیاست

افغانستان محور دیدار قریشی با مقامات ناتو و اتحادیه اروپا

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه پاکستان در سفری به بروکسل با دبیر کل ناتو و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رابطه به روابط دوجانبه، موضوعات مورد علاقه و وضعیت افغانستان تبادل نظر کرده است.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در چند رشته توییت از دیدار و گفت‌وگو با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رابطه به همکاری دوجانبه و افغانستان خبر داد.
قریشی روز گذشته در دیدار با دبیر کل ناتو در بروکسل پیرامون همکاری‌های دوجانبه، وضعیت انسانی افغانستان و مسایل منطقه‌ای بحث و رایزنی کرده است.
وی با اشاره به وضعیت افغانستان، خواستار توجه جامعه جهانی به بحران انسانی در افغانستان شده و گفته است که اسلام‌آباد متعهد به صلح و ثبات در افغانستان است.

وزیر خارجه پاکستان از جامعه جهانی خواسته تا تلاش‌های جدی برای کمک اقتصادی و بشری به مردم افغانستان کند تا مبادا این کشور بار دیگر به پناه‌گاه امن تروریستان و مرکز مواد مخدر تبدیل شود.
دبیر کل ناتو نیز از حمایت و تلاش‌های پاکستان در همکاری به حضور ناتو در افغانستان طی دو دهه گذشته قدردانی کرده است.
ششمین دور گفت‌وگوهای استراتژیک اتحادیه اروپا و پاکستان
وزیر خارجه پاکستان در ششممین دور نشست گفت‌وگوهای استراتژیک پاکستان -اتحادیه اروپا با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد وضعیت افغانستان و روابط دوجانبه تبادل نظر کرده است.
دو طرف در باره حفظ تعامل دوامدار با افغانستان برای ترویج ثبات و مقابله با مواد مخدر به توافق رسیده‌اند.
جوانب همچنین نسبت به فروپاشی اقتصادی و وخیم‌شدن بحران انسانی و موج جدید مهاجرت ابراز نگرانی کرده و روی ادامه کمک‌های بشری و خدمات اساسی اجتماعی در حمایت از مردم افغانستان توافق کردند.
تجارت دوجانبه، سرمایه‌گذاری، جامو و کشمیر و همچنین صلح و ثبات منطقه از جمله سایر موضوعات مورد بحث دو طرف خوانده شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا