آخرین اخبارافغانستان

امان‌الله گذر: عطامحمد نور را تنها نمی‌گذاریم


میر امان‌الله گذر، نماینده مردم کابل در شورای ملی و رییس شورای اجتماعی مردم کوهدامن، ضمن بی‌اساس خواندن هرگونه توطیه علیه والی بلخ، تاکید کرد که هیچ‌گاه عطامحمد نور را تنها نمی‌گذارند.
آقای گذر، عطامحمد نور را “رهبر سازندگی و پیشرفت” خواند و افزود که اجازه نخواهند داد سرزمین رابعه بلخی و مولانا، پامال اجانب و مزدوران پاکستان شود.
وی در بخشی دیگر می‌گوید که مردم افغانستان انتظار داشتند با پیوستن “گلبدین حکمتیار” به روند صلح، وضعیت بهتر شود، اما دیده می‌شود که رهبر حزب اسلامی برخلاف آنچه تعهد کرده بود، عمل می‌کند.
به باور آقای گذر، حوادث اخیر در کشور نشان می‌دهد که آقای حکمتیار در تبانی با برخی از حلقات در داخل نظام با راه‌اندازی دسیسه‌ها در تلاش برهم زدن آرامش نسبی مردم است.
به گفته وی، حوادث اخیر بلخ و اظهارات حکمتیار در خصوص مردم شهیدپرور پنجشیر و موضع‌گیری‌های برخی از چهره‌های وابسته به حکمتیار، در داخل و بیرون از نظام فعلی نشان می‌دهد که هنوز هم هیچ تصمیمی برای پایان دادن به خصومت‌ها وجود ندارد.
این نماینده مردم کابل اضافه می‌کند که گردهمایی ده‌ها تن در بلخ و کابل از آدرس حزب اسلامی در حمایت از آصف مهمند، نشان می‌دهد که این جریان در پشت پرده این دسایس حضور دارد و می‌خواهد با استفاده از وضعیت ملتهب شمال ماهی مراد بگیرد.
آقای گذر خاطرنشان می‌سازد که مردم افغانستان در چهار دهه گذشته و به ویژه در دوره مقاومت ثابت کرده‌اند که در برابر ارزش‌های ملی و دینی شان می‌ایستند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا