آخرین اخبارافغانستانسیاست

امریکا برای رسیدگی به پناهجویان افغانستان ۱۰۰ میلیون دالر اختصاص داد

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که امریکا بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دالری برای رسیدگی به شرایط اضطراری مهاجران و پناهجویان افغانستان اختصاص داده است.


به نقل از یورونیوز، در بیانیه کاخ سفید که روز جمعه(۱اسد) منتشر شد، آمده است که این بودجه می‌تواند به صورت یکجانبه یا چندجانبه مورد استفاده قرار گیرد. این خبر در حالی منتشر می شود که روند خروج نظامیان امریکا از افغانستان قرار است تا پایان ماه اگست(اوایل سنبله) به پایان برسد.
بنا به اعلام کاخ سفید، از این بودجه ۱۰۰ میلیون دالری برای رسیدگی به «نیازهای فوری و پیش بینی نشده» پناهجویان افغانستان از جمله مترجمان و دیگر افرادی که با ارتش امریکا همکاری کرده‌اند استفاده خواهد شد.
گروه طالبان از دو ماه پیش تاکنون عملیات گسترده‌ای را علیه نیروهای دولتی افغانستان آغاز کرده است. شرایط امنیتی در کشور باعث شده است تا نگرانی‌ها از احتمال وقوع یک بحران انسانی دیگر در این کشور جنگزده افزایش یابد.
سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که نیمی از جمعیت ۳۹ میلیون نفری افغانستان به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.
از سوی دیگر تاجیکستان روز جمعه اعلام کرد که آماده پذیرش ۱۰۰ هزار پناهجوی افغانستانی است. به گفته مقامات این کشور پناهجویان افغانستانی در پایگاه‌های نظامی اسکان خواهند یافت.
تاجیکستان در حال رایزنی با سازمان‌های بین‌المللی برای پذیرش پناهجویان افغانستانی است. این کشور آسیای مرکزی ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا