آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

امریکا به مشاور امنیت ملی افغانستان ویزه نمی‌دهد

پس از انتقادات مشاور امنیت ملی از زلمی خلیلزاد، امریکا از احتمال عدم صدور ویزا برای «حمدالله محب» خبر داد.

پس از انتقادات مشاور امنیت ملی از زلمی خلیلزاد، امریکا از احتمال عدم صدور ویزا برای «حمدالله محب» خبر داد.
محب چندی پیش در جمع گروهی از خبرنگاران در سفارت افغانستان در واشنگتن گفته بود که «با شناختی که از سابقه آقای خلیلزاد وجود دارد، او آرزوهایی در افغانستان دارد. او دو بار می‌خواسته نامزد ریاست‌ جمهوری شود… افرادی در دولت ما هستند که اینطور ارزیابی می‌کنند که احتمالاً تمام این مذاکرات برای این است که یک دولت موقت تشکیل شود که او بتواند نیابت آن را بر عهده بگیرد.»
به نوشته واشنگتن اگزمایر، این سخنان کافی بود که مشاور امنیت ملی افغانستان به وزارت خارجه امریکا احضار شده و این احتمال وجود دارد که حتی با داشتن همسر امریکایی، دیگر محب قادر نباشد ویزای این کشور را دریافت کند.
این انتقادات حمدالله محب از زلمی خلیلزاد، واکنش‌های فراوانی را نیز در داخل کشور به‌همراه داشت. برخی از کارشناسان این اظهارات را در نتیجه ایجاد شکاف‌های عمیق به‌ وجود آمده میان دولت اشرف غنی و امریکا دانسته و می‌گویند که مذاکرات طالبان و امریکا بدون اطلاع دولت افغانستان و در سکوت کامل خبری دنبال می‌شود.
با این همه، هنوز معلوم نیست که توافقات انجام شده میان طالبان و امریکا روی چه بوده و در آینده نوع حکومت در افغانستان چگونه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا