آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

گفت‌وگوی رحمانی با ویلسون؛

امریکا تلاش می‌کند در هر صورت دستاوردهای دو دهه اخیر افغانستان حفظ شود

رییس مجلس نمایندگان کشور با کاردار و سرپرست سفارت امریکا در کابل در مورد روند صلح، وضعیت جاری در کشور، کمک‌های ایالات متحده در بخش‌های نظامی و دفاعی و برنامه‌های انکشافی گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان با راس ویلسون کاردار و سرپرست سفارت امریکا در کابل از به صورت ویدئویی گفت‌وگو کرد.

گفته شده که دو طرف روی اوضاع جاری، انکشافات اخیر، روند جاری صلح، برنامه‌های انکشافی و کمک‌های ایالات متحده برای افغانستان به ویژه در بخش‌های نظامی و دفاعی صحبت کردند.
آقای رحمانی ضمن تبریک گفتن برقراری دولت جدید امریکا را به آقای ویلسون، خواستار استحکام روابط هر چه بیشتر دولت جدید آن کشور با افغانستان شد.

‌سرپرست سفارت امریکا در کابل گفت که پس از ارزیابی توافقنامه امریکا – طالبان توسط اداره جدید ایالات متحده امیدوارم شاهد موفقیت روند دوحه و تحکیم صلح دایمی در افغانستان باشیم.
آقای ویلسون از استحکام روابط و همکاری‌های دوامدار ایالات متحده در بخش‌های گوناگون به مردم افغانستان اطمینان داده، اضافه کرد که امریکا تلاش دارد، تا در هر صورت دستاوردهای دو دهه اخیر در روند صلح افغانستان برای آینده سیاسی آن حفظ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا