آخرین اخبارافغانستانسیاست

امریکا عملیات شناسایی و نظارتی در افغانستان را از خلیج فارس آغاز کرد

پنتاگون می‌گوید که ارتش امریکا گشت‌زنی‌های جنگی و ارسال هواپیما‌های نظارتی را به افغانستان از خلیج فارس انجام خواهد داد.


به نقل از آسوشیتدپرس، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده به تازگی گفته است که ارتش این کشور اوضاع افغانستان را از خلیج فارس نظارت می‌کند، اما در عین حال به دنبال مکانی در کشورهای همسایه افغانستان برای اسقرار نیروهایش است.
آستین به کانگرس امریکا گفته است که ارتش امریکا عملیات‌های جنگی و نظارت از افغانستان را خارج از مرزهای این کشور آغاز کرده است.
به گفته وی، ارتش ایالات متحده گشت‌زنی‌های جنگی، پشیتبانی از کشتی‌ها در خلیج و ارسال هواپیمای نظارتی به افغانستان را از مناطق خلیج انجام می‌دهد.
وزیر دفاع امریکا افزوده است: ایالات متحده هنوز به دنبال گزینه‌هایی برای استقرار نیروها و هواپیماها در کشورهای همسایه است تا پرواز به افغانستان را کوتاه‌تر کند.


وی جزئیات بیشتری در این رابطه و چگونگی پشتیبانی از قوای مسلح افغانستان نداده است.
لوید آستین در ادامه بیان داشته است که وقتی خروج نیروها تکمیل شود، ایالات متحده تلاش‌های ضد تروریزم را بر القاعده و سایر گروه‌های تروریستی متمرکز خواهد کرد.
در همین حال، جنرال فرنک مک‌کنزی رییس فرماندهی مرکزی ایالات متحده قرار است گزینه‌هایی را برای تأمین امنیت سفارت امریکا در کابل و چگونگی پشتیبانی ضد تروریزم را در افغانستان به وزیر دفاع این کشور ارائه کند.
گفته می‌شود که حدود ۱ هزار نظامی برای تأمین امنیت سفارت امریکا در کابل نیاز است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا