آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی:

امریکا ۴۵ چرخبال نظامی و ۷ هواپیمای جنگی به نظامیان افغان کمک می‌کند

خبرگزاری دید: سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی و دفاعی می‌گوید که ایالات متحده‌ تعهد کرده که ۴۵ چرخبال نظامی و ۷ فروند هواپیمای جنگی A29 به نیروهای مسلح ملی افغانستان بسپارد. به گفته او، یکی از دستاوردهای سفر هیئت افغانستان به امریکا این بود که باب جدید همکاری‌ها و توافقات میان دفتر شورای امنیت ملی افغانستان و شورای امنیت ملی امریکا باز خواهد شد.


اجمل عمر شینواری سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی که امروز سه‌شنبه(۸ سرطان) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، همچنین گفت که سفر اخیر رییس‌ جمهور اشرف غنی و هیئت همراهش به واشنگتن یک سفر پردستاورد هم برای حکومت و هم برای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بوده است.
به‌گفته‌ شینواری، آقای غنی و هیئت همراهش تعهد امریکا مبنی بر ادامه‌ حمایت اکمالاتی و آموزشی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را کسب کرده‌اند.
سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی و دفاعی در جریان صحبت‌هایش گفت که دستاورد بزرگ دیگر هیئت جمهوری اسلامی افغانستان این بوده که باب جدید همکاری‌ها و توافقات میان دفتر شورای امنیت ملی افغانستان و شورای امنیت ملی امریکا باز خواهد شد.
آقای شینواری این را نیز گفت که حمایت ایالات متحده‌ امریکا و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) از دولت جمهوری اسلامی افغانستان به‌صورت دوامدار و به‌ویژه از نیروهای امنیتی همانند گذشته ادامه خواهد داشت.
به ‌گفته‌ او، هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کانگرس امریکا در دیدار با رییس‌ جمهور غنی و هیئت همراهش حمایت‌شان را از موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی اعلام کرده‌اند.
رییس‌ جمهور غنی در رأس هیئتی با ترکیب عبدالله عبدالله، امرالله صالح، محمدحنیف اتمر، حمدالله محب و شماری از اعضای هیئت مذاکره‌کننده‌ صلح افغانستان چهارشنبه شب هفته‌ گذشته (۲ سرطان) در یک سفر رسمی دو روزه به امریکا رفت.
هیئت افغانستان در جریان این سفر با جو بایدن رییس‌جمهور امریکا و برخی دیگر از مقام‌های ارشد نظامی و غیرنظامی و نیز رهبران احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در سنای امریکا دیدار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا