آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

آغاز روند بررسی شکایات انتخاباتی در کل کشور

مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کردند که روند بررسی شکایات انتخاباتی در سراسر کشور آغاز شده است.

آرشیف

مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کردند که روند بررسی شکایات انتخاباتی در سراسر کشور آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، زرمینه حقجو کاکر معاون سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی به رسانه‌ها گفته که ۱۶۵۰۰ شکایت ثبت شده در این کمیسیون دسته بندی شده و امروز سه‌شنبه(۱۰جدی) روند بررسی آن در سراسر کشور آغاز شده است.
خانم حقجو کاکر گفت:هرچند بعد از ثبت شکایات، ما مرحله تصنیف‌بندی را آغاز می‌کردیم؛ اما متاسفانه به دلیل این که ۷۵ درصد شکایات در کمیسیون مرکزی به ثبت رسیده بود بیشتر وقت را اسکن کردن این شکایات گرفت و بعد از آن مرحله تصنیف‌بندی آغاز شد.
بر اساس قانون انتخابات دفاتر ولایتی کمیسیون شکایات مکلف‌اند که در مدت ۱۵ روز بعد از ثبت و درج شکایات، نتایج بررسی‌های خود را در مورد شکایات و اعتراضات نهایی و نشر کنند.
کمیسیون شکایات ۱۰ روز دیگر فرصت دارد تا تمامی شکایت‌های انتخاباتی را بررسی و نتیجۀ آن را همگانی کند که پس از آن روند استیناف خواهی آغاز خواهد شد.
خانم کاکر افزود که تلاش‌‌های جدی از سوی این کمیسیون جریان دارد تا در زمان تعیین شده به ۱۶۵۰۰ شکایت رسیدگی کنند.
او همچنان افزود: اگر ما در میان تقویم انتخاباتی و تامین عدالت انتخاباتی قرار بگیریم بدون شک ما تامین عدالت را ترجیح می‌دهیم، چون این پروسه ملی و برای مردم سرنوشت ساز است که باید دقت کل در بررسی‌ها صورت بگیرد تا همه پرونده‌های که به ثبت رسیده بررسی شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا