آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

وزیر حج و اوقاف:

انصاری رذیل و خبیث و فروخته‌شده است/ جنگ فعلی جنگ اعلام ناشده پاکستان با افغانستان است

به دنبال پخش خبری مبنی بر اینکه مجیب‌الرحمن انصاری و شماری از عالمان دینی وابسته به وی در هرات از فرماندهان جهادی به ویژه محمداسماعیل خان خواسته‌اند که جنگ علیه طالبان را متوقف کنند، وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور گفته است هر عالم دینی که علیه مردم افغانستان، دشمن را تقویت می‌کند باید کشته و یا هم به زندان فرستاده شود.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور امروز شنبه(۹اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت که هر عالم دینی که علیه «مردم افغانستان دشمن را تقویت» می‌کند، باید به زندان فرستاده شود.
در حالی این سخنان از سوی وزیر ارشاد، حج و اوقاف کشور مطرح شده است که شایع شده بود، مجیب‌‌الرحمان انصاری و شماری از عالمان دینی در هرات از فرماندهان جهادی به ویژه اسماعیل خان خواسته‌اند که جنگ علیه طالبان را متوقف کنند.
آقای حلیمی خطاب به حکومت گفت، هرکسی که با دشمن یک‌جا می‌شود و عالم دینی که «جنازه شهدای نیروهای امنیتی» را نمی‌خواند و دشمن مردم را تقویت می‌کند، باید سرکوب و مجازات شود.
حلیمی خاطرنشان کرد که این افراد، کسانی هستند که معاش را از دولت می‌گیرند؛ اما به ضد دولت به تقویت دشمن می‌پردازند.
وزیر حج و اوقاف در واکنش تندش درباره سخنان خطیب مسجد جامع گازرگاه هرات تصریح کرد: «جواب جاهلان را که در صف علما نشسته‌اند، ما پاسخ خواهیم داد. نخواهیم گذاشت که جاهلی برخاسته و در منبر علیه مردم افغانستان به شمشیر دشمن دست بیندازد».
او گفت: «ما دیگر حوصله این را نداریم، هر شیطانی که در جامه‌ عالم درآمده است بیرونش می‌کنیم».
وزیر حج و اوقاف، انصاری را «رذیل و خبیث» خواند و گفت که او فروخته شده است.
در همین حال، حلیمی به علمای پاکستان نیز هشدار داد: «استادتان عزیزرحمن و شاگردانشان در افغانستان جای ندارند».
حلیمی خاطر نشان کرد که جنگ فعلی، جنگ پاکستان با افغانستان است که به صورت رسمی اعلام نشده است.
به گفته او، توپ، تانک، هاموی و رنجر از افغانستان به پاکستان منتقل و فروخته می‌شود و نیز هزاران نفر از آن طرف مرز به افغانستان می‌آیند و بر مردم افغانستان ظلم می‌کنند.
این اظهارات تند وزیر حج و اوقاف در حالی مطرح شده است که مولوی مجیب رحمان انصاری امام مسجد جامع گازرگاه هرات از اسماعیل خان و دیگر فرماندهان جهادی در هرات خواسته بود که از جنگ با طالبان دست بردارند و بگذارند که حکومت اسلامی در افغانستان حاکم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا