آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

اوراق رای‌دهی به کابل رسید

کمیسیون انتخابات از دریافت ۱۱ میلیون و ۲۰۰ برگه رای‌دهی خبر می‎دهد. روند بسته‌بندی و انتقال این برگه‌ها به دفاتر ولایتی این کمیسیون به زودی آغاز خواهد شد.

کمیسیون انتخابات از دریافت ۱۱ میلیون و ۲۰۰ برگه رای‌دهی خبر می‎دهد. روند بسته‌بندی و انتقال این برگه‌ها به دفاتر ولایتی این کمیسیون به زودی آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان این کمیسیون هم‌چنان می‌افزایند که شماری از آموزگاران آلمانی به کابل رسیده‌اند تا کارمندان کمیسیون انتخابات را برای استفاده درست از دستگاه‌های انگشت‌نگاری در ششم میزان آموزش دهند.
عبدالعزیز ابراهیمی از سخنگویان کمیسیون انتخابات در صحبت با رسانه‌ها گفت:«تمام برگه‌های رای‌دهی و فورم‌های نتایج آرا پس از چاپ، به کابل رسیده است.»
آقای ابراهیمی ‌هم‌چنان افزود:«پلان انتقال مواد حساس و غیر حساس روز انتخابات از طریق زمین و هوا به دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات نیز نهایی شده و این پلان به زودی با نهادهای امنیتی در میان گذاشته خواهد شد.»
حبیب‌رحمان ننگ رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات از این پیش گفته بود که این برگه‌ها با هزینه سازمان ملل در امارات متحده عربی به چاپ خواهد رسید.
هرچند کمیسیون انتخابات تعداد رای‌دهند‌گان انتخابات ریاست جمهوری را نُه میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۸۳ نفر عنوان کرده است، اما تعداد برگه‌های رای‌دهی حدود ۱۶ درصد بیش‌تر از شمار رای‌دهند‌گان چاپ شده است. مسئولان کمیسیون انتخابات می‌گویند با توجه به شرایط موجود نیاز بوده تعداد برگه‌های رای‌دهی برای احتیاط لازم، بیش‌تر از شمار رای‌دهندگان چاپ شود.
در کنار این همه، مسئولان کمیسیون انتخابات از رسیدن محموله دیگری از دستگاه‌های انگشت‌نگاری مورد نیاز ششم میزان خبر داده‌اند و می‌گویند شماری از آموزگاران یک شرکت آلمانی برای آموزش کارمندان کمیسیون انتخابات به کابل رسیده‌اند.
با این همه، قرار است که انتخابات ریاست جمهوری در ششم ماه میزان برگزارشود و برای این روند ۱۸ نفر نامزد کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا